Képzőművészeti párbeszéd és jazzkoncert a Paksi Képtárban

Képző

Haász István munkája 

(MTI) - A Dialóg-sorozatnak eddig egy kiállítását láthatta a közönség a Paksi Képtárban, akkor két francia alkotó, a magyar származású Vera Molnár és Francois Morellet munkáit mutatták be egy időben - tájékoztatta Prosek Zoltán intézményvezető.
    

Mint elmondta, évente egy ilyen tárlatot rendeznek, amikor párhuzamba, dialógusba hoznak egy magyar és egy külföldi művészt. A sorozatban ismert európai festőművészek mutatkoznak be Pakson. A német Hartmut Böhm, aki a koncept, konkrét egyik legjelesebb német képviselője, szintén közéjük tartozik. Az április 24-ig látható tárlat látogató sok hasonlóságot fedezhetnek majd fel Böhm és Haász István festőművész munkái között, az anyaghasználat és a megoldás azonban különbözik. A német alkotó például ipari anyagokat használ, amelyeket stúdiószinten munkál meg, míg magyar kollégája vászonnal és fával dolgozik, és munkáiban még megvan a kézművesség.
    

hartmutbohm.jpg
Hartmut Böhm munkája

"Hartmut Böhm párhuzamosok képzeletbeli rendszerében úgy helyez el jelzéseket - acélszelvényeket, berajzolt vonalakat -, hogy a rácsháló metszéspontjai szögek progresszív fokozású sorrendjét jelöljék ki, amelyeknek az utolsó pontja a végtelenben lenne elhelyezendő. Az eredmény olyan nyílt kompozíciós elv, amely sokféle variációt tesz lehetővé. Böhm rámutat a látható és a láthatatlanság határára" - szerepel a képtár honlapjának ajánlójában.
    

 
Haász István minimalista-redukcionalista alkotásai nemcsak a tiszta geometria kétdimenziós leképezései, azaz grafikák vagy festmények, hanem tiszta tárgyi minőségükben objektek, modellek, reliefek, plasztikák, térformák és installációk egyben.
    
A képtárvezető beszámolt arról, hogy Paks önkormányzatának támogatásával minden megnyitó után egy jeles jazz zenészt hívhatnak meg koncertezni; szombaton este Lantos Zoltán hegedűvirtuóz lesz a vendég, aki Kaltenecker Zsolt billentyűs, Barcza Horváth József bőgős és Dés András ütőhangszeres kíséretében játszik majd.