Kéri Imre magához öleli Debrecent

Képző


keriimre_seghers.jpg
 Kéri Imre: Seghers

A Kéri Imre-munkásság elsősorban a grafikai szférában, és legelsősorban a klasszikus sokszorosító technikák alkalmazása révén teljesedett ki. Ám festészeti és grafikai világa más és más, és nem csupán a technikai adottságokból, sajátosságokból eredeztethetőn: vásznai, nagyméretű olaj- és akril kompozíciói a nonfigurativitás tartományában kalandoznak, míg grafikai lapjain leginkább a maguk konkrétságában jelennek meg a tárgyak, a környezeti elemek és az emberalakok, és csak a színek indíttatják itt is elvonatkoztatott képalkotásra - írja róla Wehner Tibor művészettörténész.

 
Általában sorozatok uralják a Kéri-munkásságot, és a technikákat mérlegelve elmondható, hogy a rézkarcok, a mezzotintok, a hidegtűk dominálnak. És viszonylag állandók a tájékozódási pontok, a hivatkozások is: Caravaggio, Rembrandt, Goya és a XX. századi itáliai mester, Emilio Vedova művészete, illetve az ezen, talán eszményképeknek nevezhető nagyszerű alkotók művészete által összpontosuló, a lét alapkérdéseit boncolgató gondolati tartamok, érzésvilágok, problémahalmazok.
 
Korábban: