A Kieselbach galéria új kiállítása

Képző

A két kötetesre tervezett album első része lát most napvilágot, amely az 1892-1919 közti magyar festészetet mutatja be 650 oldalon, 61 múzeum és 146 jelentős magángyűjtemény anyagából vett ezer színes reprodukcióval.
Kieselbach Tamás
A hétezer példányban magyarul és angolul megjelent kötet főszereplői a képek. Olyan újszerű szerkesztésben szerepelnek, amelynek révén új műtörténeti összefüggések tárulnak fel. A műalkotások mélyebb megértését, az egyes művészek és irányzatok alaposabb megismerését neves magyar műtörténészek tanulmányai segítik.
''Fej-fej mellett''
Ennek előzménye volt a galéria néhány kiállítása, amely egyebek között a művészettörténet különféle megközelítési módszereit (Fej-fej mellett), életműveket (Nagy István, Román György, Farkas István), emberi, művészi látásmódokat (Tisztaság, tömörség, transzcendencia), erőt, energiát sugárzó alkotásokat bemutató (Nyolcak és aktivisták) mutatta be, s amely már e könyv koncepcióját előrevetítették.

A Modern magyar festészet 1892-1919 című kötet megjelenését november 21-től 28-ig látogatható kiállítással tetézi a Kieselbach Galéria (Budapest, V. Szt. István krt. 5.)
A Modern magyar festészet legszebb képei című bemutatón az albumban reprodukált ezer kép egyötöde, több mint kétszáz festmény látható.
Magángyűjtemények féltett kincsei, múzeumok ritkán bemutatott alkotásai. Köztük van néhány olyan remekmű is, amelyet nemcsak a nagyközönség, hanem a szakma is csak reprodukciókról ismer: ilyen Csontváry Kosztka Tivadar Sziget című képe, (1900-as évek eleje), Rippl-Rónai József Nő napernyővel (1910 körül) és Városi forgatag (1914 körül) című alkotásai, vagy Berény Róbert Monacói háztető (1906) című műve.

Kép: Rippl-Rónai József Pirossapkás önarckép