(MTI) - A fiatal művész, aki tavaly fejezte be a Magyar Képzőművészeti Egyetemet, öt éve kezdett el a lebegés jelenségének képzőművészeti alkalmazásával foglalkozni.
Komlovszky-Szvet Tamás kezdetben kísérleteihez mindenféle műszaki eszközökből szerelt ki elektromágneseket, a lebegő tárgy pedig jellemzően egy gömb volt. A hódmezővásárhelyi tárlaton is látható két ilyen szobor: az egyik a Határ címet viselő kinetikus alkotás, amellyel egy bolygó és a Nap viszonyát ábrázolja a művész úgy, hogy egy mohával benőtt gömb lebeg egy fényforrás alatt. Ha a teremben többen beszélgetnek vagy kinyitják az ablakot, a gömb forogni kezd saját tengelye körül.
Egy másik szoborral, amely egy mintázó állványt és egy formálódó szoborportrét ábrázol, Vilt Tibornak állít emléket Komlovszky-Szvet Tamás. Vilt 1973-ban egy szoborpályázatra egy elektromágnes segítségével működő lebegő alkotás tervét adta be. Ötletével nem nyerte el a bírálók tetszését, s tíz évvel későbbi haláláig sem tudta megvalósítani elképzelését.
A kiállított szobrok közül az egyik legérdekesebb a Flow címet viselő alkotás: egy fehér posztamens felett egy centiméterrel egy emberi agyat formázó tárgy lebeg. A plasztika az alkalmazott technikának köszönhetően időnként mozog, forog, s ez élő asszociációkat ad a szobornak.