Magas leütések a Képcsarnok aukcióján

 
(MTI) - Tizenhárom alkalommal százezer forint felett koppant a kalapács. A legtöbbet egy korai Demény Miklós vászonért adták. Az 1978-as geometrikus szerkesztésű Vízimalom 80 ezer forintról indult, és meg sem állt 650 ezerig. Ezt egy Kokas Ignác mű követte, a mester Ginza korszakának 1991-ből való festménye félmillió forintra ment fel. 
    
Lóránt János szürreális Újszülött/Hármasban című 1998-as kompozíciója 260 forintot ért meg valakinek. Egy másik Lóránt olajkép 110 ezren végzett, és egy akvarell is duplázott 40 ezerre. Cziráki Lajos erőteljes színhatású, meseszerű olajképe 60 ezerről 240 ezerre jutott. Ugyanennyit adtak Szentgyörgyi Kornél 1995-ös ritmikus szín- és formakompozíciójáért. Egy dekoratív virágcsendélet Frank Frigyestől 200 ezer forintra duplázott. 
    
 
Gerzson Pál művei mindig kelendők a Képcsarnok aukcióin, most egy korai, 1974-es munkája, az absztraktba hajló Hegytetőn éppen százezer forinttal ért többet 70 ezer forintos kikiáltásánál. 170 ezer forinton kelt el Konfár Gyula Erzsébet-híd vázlata olajban. Misch Ádám két konstruktív hatású olajképe 40 ezerről menetelt 120, illetve 110 ezer forintig. Szikora Tamás Álarcok című művét 110 ezer, Tóth Ernő groteszk kisplasztikáját 150 ezer forintért vitte el egy gyűjtő. 
    
Jól vitték a grafikákat, Paizs László, Molnár Sándor, Kovács Tamás, Rékassy Csaba, Szabó Vladimír, Somogyi Győző, Diósy Antal lapjait.