Magyar Ádám elhivatottan és szisztematikusan haladja meg sorozataiban a létezés természetének XXI. századi realitását. A Squares (Terek) című perspektíva tanulmányában a tér azonos, ám időben különböző pontján való áthaladást rögzítve hozott létre egy pont ebben a formában sosemvolt, mégis valószerű tér-képet, így adva vissza a városi térhasználat ritmusát.
Az Urban Flow (Városi áramlás) sorozatban a város különböző, mozgó alkotóelemeinek ? emberek, közlekedési eszközök ? ad felismerhető formát, míg a mozdulatlanok a technika következményeként csupán vízszintes sávokká válnak és így adják vissza együttesen az örök áramlást, mintha minden ennek a folyamatnak a részévé válva nyerne létezést a képben foglalt idő függvényében.
|
Stainless |
A Stainless (Rozsdamentes) a legújabb sorozat a modern városi életforma lényegét megtestesítő tökéletes oldalnézetben megmutatott metróvagonok képeinek sora. A különböző metropoliszok lakói egy-egy, az állomásra befutó szerelvény utasaiként néznek ránk, alakká válva maradnak önmaguk és pillanatnyi szerepük határán, semmit nem feladva személyiségük egyediségéből, de annál többet sem megmutatva, mint amit a helyzet éppen felkínált a város mechanizmusának részeként.
A kiállításon látható sorozatai egymásra épülve mutatják be az utat, amelyet eddig megtett mind belső mind pedig földrajzi értelemben. Azt, amelyet bejárt a belső kép kivetítésének folyamatában, a hagyományos technikai eszközök használatának eredményeként létrejövő konstruált képtől az új szerkezet létrehozását igénylő már egy képpé vált idő dimenzióig.