(MTI) - Hegyi Lóránd, a képzőművészeti seregszemle egyik kurátora elmondta: a legfőbb elképzelés az volt, hogy a biennálé közvetítsen, dialógust folytasson a különböző kultúrák között a világban, de a bázisanyag a közép-európai kultúra és művészet legyen. Hegyi rendezése a Voyage Sentimental - Érzelmes utazás címet viseli.
Az Érzelmes utazás - Hegyi Lóránd értelmezése szerint - az egész közép-európai kultúrát meghatározza, a térségben élő emberekre pedig jellemző az érzelmes mentalitás és az állandó elvágyódás. E kiállítási rész alcíme - amelyet William Kentridge, egy dél-afrikai lengyel zsidó emigráns család művész sarja inspirált - Az egy vándor feljegyzései. Kentridge lírai animációs filmjei az emigrációról, a menekülésről szólnak, arról, hogy az élet állandó vándorlás. A dél-afrikai művész alkotásai a Magántörténetek - Közösségi konfliktusok cím alatt szerepelnek csakúgy, mint Marina Abramovic és a magyar Pinczehelyi Sándor munkái.
A Melankólia és vágyakozás című fejezet arról szól, hogy a művész az állandó elvágyódás állapotában él, ha máshol van, visszavágyik az elhagyott helyre. Erre az állapotra jellemzőek Arnulf Rainer osztrák szürrealista festő alkotásai.
A Mikrorealizmus címszó alatt a művészek ismét felfedezik az apró, valódi történeteket, mert a nagy utópiák után jönnek a kis realitások - jegyezte meg Hegyi Lóránd. Ezt mutatják Szűcs László képei és Ruth Barabas izraeli művész akvarelljei, amelyeken gyerekek játszanak fegyverekkel.
A Mániák és megszállottság fejezet alatt a pszichológiai jelenségekre koncentráló művek jelennek meg, mint Hermann Nitsch osztrák alkotó munkái, vagy Maria Bussman Freud-olvasmányok alapján készített rajzai.