Az elhagyott tárgyak - kesztyűk - Major Rebecca jóvoltából "talált tárgyak" lettek, melyek a kiállítás folyamán, a látogatók különböző egyedi, az egyes fényképekhez fűzött kommentárjaival kiegészülve hermeneutikai csomagokká gyarapszanak majd. A fényképeken rögzített minden egyes elhagyott kesztyű fiktív történetek, és értelmezések garmadáját indítja el. A "kesztyű", mint "személyiséghordozó" ruházati cikk, elhagyott állapotában is hordozza, akárcsak a "cipő", viselőjének karakterét és életének bizonyos fázisába betekintést enged. Az enigmák megfejtése számtalan "világot" hoz létre a nézőben. Interaktív történetek peregnek le a néző előtt. |
Elveszett kesztyű 1. |
"Ez a projekt egy három éves kísérlet volt. Egy kompakt fényképezőgépet hordtam magamnál folyamatosan, és a segítségével összeállítottam egy átfogó képet az elsősorban New York városában elvesztett kesztyűkről. A kényszerességgel határos gyűjtőtevékenység egy időmérési módszert körvonalaz. A gyűjtés felfogható a történelem rögzítéseként is, bármilyen jelentéktelennek tűnjön is az esemény. Az alkotás a halállal, az elmúlással és az emberi jelenlét szervességével és képlékenységével is foglalkozik; és az amúgy áthatolhatatlan nagyvárosi környezetet a sebezhetőség látszatával ruházza fel." (Major Rebecca) |
Elveszett kesztyű 2. |
Major Rebecca - csak úgy, mint a kisterem 2003-as évi A vágy platformjai: A városi terep és lakói című projektjének összes eddigi résztvevője - az első két hétben a helyszínen fog dolgozni, s a kiállítás terében fogja kialakítani szeptember végére, mások mellett Karafiáth Orsolya költővel együttműködve, a kiállítás végleges állapotát. |
Elveszett kesztyű 3. |
Major Rebecca 1971-ben született Budapesten, 1979 óta New York-ban él. A Pratt Institute-ban végzett festő szakon. Számtalan egyedi és csoportos kiállításon vett részt az USA-ban. Magyarországon 2001 májusában volt egyéni kiállítása a Magyar Fotográfusok Házában, a Mai Manó Galériában. |