Marosi Ilona az építkező
Az Örökség Galériában október 27-én 16 órakor nyitja meg a művésznő murális munkáinak tárlatát L. Simon László, a Magyar Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke. A december 11-ig látogatható kiállítás létrejöttét két tényező befolyásolhatta. Az egyik, hogy Marosi Ilona január 7-én lépett életének 70. évébe. A második, hogy rendszeresen szükségesnek tartotta ugyan egy-egy ciklus eredményeinek bemutatását, építészethez köthető alkotásaira koncentrálót még nem láthattunk.
Marosi Ilona képalkotási módszere, komponálási módja legjobban zenei fogalmakkal írható le. Egy-egy festészeti alkotása általában ötdarabos ciklusokból (tételek) rendeződik össze képi (zenei) folyamattá. A ciklusok ütem(essé) teszik az életművet, amelyen belül egy-egy ciklus ütemjelző funkciót is betölt: lezár és megnyit. A tudományos megalapozású, tudatos komponálás eredményeként létrehozott (megszerkesztett) harmonikus vonal-, és formarend adja meg egy-egy ciklus belső-, de az egész alkotói folyamat ritmusát is. A visszatekintések egy-egy ütem végét jelzik, ahogyan a zenében a szünetek, vagy a tánc folyamatában a pózok. Más oldalról közelítve a ciklusok nem sorozatok, mert nem zártak, hanem egyik irányban mindig nyitottak. Inkább nevezhetők szekvenciáknak. A megoldás meglehetős szabadságot biztosít a művésznőnek, mert bármikor visszatérhet, összegezhet, következtetéseket vonhat le.