Megnyílt a Magyar pavilon

Képző

 
(MTI) - Az 54. Nemzetközi Képzőművészeti Kiállítás a világ egyik legjelentősebb kortárs művészeti eseménye, amely a magyar szcénának is kiemelt bemutatkozási lehetőséget jelent - hangsúlyozta köszöntőjében a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kulturális államtitkárságának kabinetfőnöke.
    
Elekes Botond elmondta, hogy Németh Hajnal installációjának középpontjában korunk egyik legfontosabb kultikus tárgya, az autó áll, fizikai valóságában azonban a jármű brutálisan összetörve jelenik meg, egy valódi totálkáros BMW képében.
    
A kiállítást megnyitó Hubertus von Amelunxen, a Braunschweigi Művészeti Egyetem elnöke kiemelte: a tárlaton látható operafilmjében a vörös fényben fürdő autóval és a projekt többi elemével Németh Hajnal tökéletesen körbejárja egy baleset körülményeit. Ezek az események azonban nem önmagukban érdekesek, hanem allegória mivoltukban: a magyar művész a létre és a nemlétre utal velük - fogalmazott a német professzor.
    
 

Gulyás Gábor, a kiállítás nemzeti biztosa, a budapesti Műcsarnok ügyvezető igazgatója elmondta: véleménye szerint a magyar kiállítás nagyon jól sikerült, és nagyszerűen tudott alkalmazkodni a pavilon adottságaihoz. "Nekem nagyon tetszik a fény használata, és igen jók a projekthez forgatott filmek is" - tette hozzá.
    

Mint megjegyezte, noha sokan féltek, hogy a megnyitó napjára eső olasz nemzeti ünnep miatt kevesebben lesznek, az eseményt hatalmas érdeklődés kísérte.
A Peternák Miklós kurátorságával megvalósuló Összeomlás - Passzív interjú című multimédiás installációval csaknem fél évig, a 54. Nemzetközi Képzőművészeti Kiállítás november 27-i zárásáig találkozhat a közönség a biennále Magyar pavilonjában a velencei Giardini parkban.