Mostoha időjárás, de jó hangulat várta a Múzeumok majálisának vendégeit a Magyar Nemzeti Múzeum udvarán és termeiben. A Múzeumi Oktatási és Képzési Központ anyaintézményével, a Skanzennel közös standon várta az érdeklődőket. A Széchényi terem megtelt érdeklődőkkel, amikor az intézmény bemutatta legújabb kötetét.
Káldy Mária, a MOKK igazgatója elmondta, hogy a közeljövőben sorra jelentetnek meg majd újabb kiadványokat. A most megjelent könyv elsősorban azt mutatja be, hogyan látják magukat, intézményüket, és annak oktatásban betöltött szerepét a magyar múzeumokban dolgozó szakemberek.
A kutatásban tizenhét szakértő és hatvanegy múzeumi munkatárs (intézményvezetők, muzeológusok, múzeumpedagógusok és mások) vett részt, és fejtette ki véleményét, mely szerint a gyűjtemények legnagyobb problémája a finanszírozás és a szerkezeti felépítés, legnagyobb érdemük a sokszínűségük, hírnevük és szakmai színvonaluk. Ugyancsak fontosnak tartják a látogatók újfajta igényeihez való alkalmazkodást, a továbbképzési lehetőségeket, illetve a PR és marketing eszközeinek alkalmazását.
A Múzeumi iránytű negyedik kötete a kutatás eredményeinek taglalása mellett tartalmazza a szakértők elemzéseit is. Vezető múzeumi munkatársak és oktatók is kifejtik véleményüket arról, hogyan látják 2010-ben a múzeum szerepét az oktatásban, az ismeretterjesztésben. György Péter például a szakemberképzés fontosságát hangsúlyozza, Cseri Miklós a válaszadók véleménye mögé nézve az ő hozzáállásukról is írt. Az Élmény és tudás tehát több mint egy kutatás eredménye: szól az ismeretek átadásának XXI. századi módszereiről, ami nem csak múzeumi szakembereket érdekelhet. Ezért is szerencsés ? mint Káldy Mária a könyvbemutatón hangsúlyozta ?, hogy a pályázati forrásokból megjelent ingyenes példányok mellett a kötetekhez bárki hozzáférhet, ingyen letölthetők az intézmény honlapjáról.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ közös helyszínén a kötetek átadása mellett fogadták azokat, akik régi ismerősként és új érdeklődőként felkeresték a standot. A gyerekeket játékokkal, a felnőtteket információkkal várták.