Zoran Naskovski (1960) az 1980-as évek második fele óta van jelen a belgrádi művészeti szcénában erősen konceptuális indíttatású és gyakran provokatív műveivel. Budapesten az A fal után című kiállításon láthatta a közönség a L?origine du monde című videó-installációját, amelyet Courbet A világ teremtése című híres képe mintájára készített és, amelyben a nézőt saját voyeur tekintetével szembesíti. A kiállítási időszak első részében Naskovski a Death in Dallas című művét mutatja be, amely a világ híreinek a populáris-népi kultúrában való lecsapódását vizsgálja. A volt Jugoszláviában a hírek egyik fontos terjesztői a lanton játszó, az országot még ma is járó "bárdok". Ezek a zarándokok a nagyvilágból származó híreket éneklik meg a vidéki közönségeknek és igen közkedveltek. Ezeknek a "népi" zenészeknek a felvételei lemezen is megjelentek. A művész által választott történet a világszerte nagy vihart kavart Kennedy-gyilkosságot dolgozza fel. A videó-installációban a J. F. Kennedy hivatalos megjelenéseit, magánéletét bemutató felvételek és a gyilkosság képsorai alatt hallható egy bárd monoton éneke, amely a amerikai elnök történetének szabad feldolgozása. Egyrészt a fekete-fehér dokumentumfilmek, másrészt a vetítésen angolul olvasható mesterségesen behelyezett kommentár érdekes diszkrepanciát hoz létre. A Budapesten töltött egy hónap alatt Zoran Naskovski új művet fog készíteni, amely szintén a különböző kultúrák egymásra hatását vizsgálja és ezen belül az egyes kulturális jelenségek más körülmények között megjelenő lokális változatainak működését. Ez a projekt a művészt mostanában foglalkoztató tematikához, a nagyvárosi utcai kosárlabda-kultúrához kapcsolódik. Naskovski az amerikai metropoliszból származó "proli-sportot" és annak "hőseit" állítja szembe a profi, milliókat kereső játékosokkal: ebben az esetben "Speedy" "egymillió dolláros mosolyát", Michael Jordan egymillió dolláros szerződésével. A kiállítás megtekinthető 2003. június 1-ig.