Vagy megtalálják az alkalmas pincegalériát, mint például a Vízivárosi Galéria tere. Itt két esztendeje már bemutatkozott a nonprofit szervezet, illetve a részt vevő alkotók. Noha 1998 óta a központ csopaki művésztelepén évente jónéhányan megfordulnak a nemzetközi szcénából, az idén egy jóval szűkebb válogatás került sorra, mindössze két művész munkái szerepelnek a galéria tárlatán. Ráadásul szűkült a műfaji keret is, ezúttal csak egy fotós és egy festő foglalkozott kizárólag a Nagy Almával, New Yorkkal.
Jobban járunk Fülöp Ildikó fotói láttán, mert ezek mögött sokkal konkrétabban elősejlenek a magyar fotótörténet klasszikusai, Kertész, Brassai vagy Munkácsi Márton jól ismert kompozíciói. Fülöp fotói New York arcait örökítik meg, amiből közhelyszerű beállítások hosszú sorát villantja fel, talán nem is sejtve, hogy nem annyira New York, mint inkább a belső szabadság formáit ragadta meg. A havas utcakép, a kövér tetkós, a McDonald?s neonlogója, a parkban heverésző városlakók szabadságfoka olyan erős, hogy szinte kár volt beválogatni közéjük a Szabadság-szobor változatainak fotóját, anélkül is egészen jól érteni, miről is van szó. Egyéni életmodellek, a városi létben finoman körülhatárolt sajátosságok torlódnak New York házfalai között, kíméletlen fekete-fehér pontossággal. Fülöp Ildikó tehetséges fotós, még ezen a viszonylag belakott terepen is megtalálta a maga kifejezési módját.