Az első alkalommal megrendezett, Király Design Nyár 2009 elnevezésű esemény célja, hogy ez emberekben tudatosuljon, hogy a Király utca egy design utca, szebbnél- szebb üzletekkel. Az összefogással a boltok egymást tudják erősíteni.
Landwehr Klára, a KARE Magyarország tulajdonosa elmondta, a színvonal nem feltétlenül jelent drágaságot. A főleg fiataloknak készülő, saját tervezésű bútorokat, lakberendezési tárgyakat és kiegészítőket gyártó cég sokszor a nagy bútoráruházaknál is kedvezőbb árakon forgalmazza termékeit. A KARE-nak 12 stílusa van, és Magyarországra azokat a termékeket hozzák be, amelyeket más bútorboltok nem forgalmaznak.
A KARE ezen az estén a Vámpírok Bálja musical sztárjait is meghívta.
A főként spanyol textíliákat forgalmazó KA International üzletben Makány Márta divattervező adott stílustanácsokat. ?A boltban nagyon szép anyagokat lehet kapni, némelyik ruházati textilnek is gyönyörű lenne? - mondta a divattervező, aki szívesen adott mind öltözködési mind lakberendezési tanácsokat a betérőknek.
Ma már a lakberendezés is színeiben követi a divatot. ?3-5 évenként történnek változások egy lakásban, ami nagyon jó. A lakberendezés is ugyanúgy követi a divatot mint a divat. Természetesen léptékbeli különbségek vannak a ruházati textilek és a lakberendezési textilek között, hiszen egy ember ?felülete? kisebb egy kanapénál, és más távolságból is tekintünk rá, de összességében a hatása vagy a hangulata megjelenik a divatban és a lakberendezésben is? ? magyarázta Makány Márta.
A KA-ban egy tervezőprogram segítségével ki lehetett próbálni, hogy egy kanapénak milyen színű és mintájú anyag áll a legjobban, vagy tervezhettek komplett enteriőröket is. A KA koncepciója is ezen alapszik; alapbútorokat gyártanak, amelyet bármilyen huzattal kérhet a vásárló.
A Király Design Nyár összefogás 9 üzlet, a Billerbeck, Exuator Interiors, Fibonart, KA International , KARE, The DHome, Kiss Edit Interior, VAM Design valamint a Szebben Beszél Virágszolgálat részvételével valósult meg.