Amit a kiállítótérben látunk, az nagyon távol van már az alkalmazott műfajoktól. Ha tárgyat keresünk a munkák mögött, majdnem minden esetben egy változásban lévő társadalmi énkép lelepleződését találjuk. Tabuk és technológiák nyílnak meg a végzős hallgatók kísérletező kedve előtt, annyira egyértelműen, hogy a végeredmény nyílt, szókimondó ereje néha egészen zavarba ejt. Ez persze részben abból fakad, hogy a vizuális kommunikáció, az animáció, fotográfia, média design és tervezőgrafika lehetőségei naponta változnak, ennél elasztikusabb, gyorsabb reagálású ága a kortárs tervezőművészetnek aligha van. De valami más ok is lehet: a tárgy, a termék elidegenedett létmódja és a tervező intim szférája most még utoljára, a megbízó szempontjaitól mentesen, az érzékenység szubjektív rezgéseire hangolódva kapcsolódhat össze. Ettől az egész diplomakiállítás egyfajta szabadságeszményt közvetít, valami olyasmi hangulata van, mint a terített asztalon túracipővel lejtett rituális táncnak.
A fotók vagy fotó alapú munkák érzékenységi foka idén egészen egyedülálló. Nem csupán a szociális fogékonyság miatt, ami például Cabello-Collini Kristóf képsorozatán a lét szélén tengődő borsodi gyerekeket álmaik szerepébe helyezve mutatja, Jacko-nak, focistának vagy királylánynak; ilyet már sokszor láthattunk. De ahogyan Halász Dániel rögzíti a modern művészet üldöztetésére felkészült művész portréit, vagy ahogyan Juhász Viktor lírai képsora összekapcsolja az emlékezés mechanizmusát a történések objektív körülményeivel, az képes döbbenetesen közel hozni egymáshoz tárgyat és élményt. A virtuális térben keres személyes kapcsolódási pontokat Érmezei Lili Zoé, amikor Skype-on instruált modelljeiről steril hófehér környezetben készít intim felvételeket.