A pályázat olyan díjjal kecsegtet, amit pénzzel nem lehet kifejezni: a nyertes logót 2010 júliusában az egész Európai Unióban a biotermékek hivatalos logójaként fogják bevezetni. A pályázat kihirdetésekor Mariann Fischer Boel mezőgazdasági és vidékfejlesztési európai biztos így fogalmazott: "Az új logó saját identitást ad majd az EU ökológiai szektorának. A gyártók és fogyasztók nagy örömére hozzájárul az egységes piac megteremtéséhez".
Az EU legújabb pályázatával, az új, szellemes és kreatív ökológiai logó megterveztetésével esélyt ad Európa feltörekvő tehetségeinek egy olyan dizájnterv készítésére, amelyet termékcsomagolások millióira fognak nyomtatni. Az új EU-s ökológiai logó használata minden, a 27 tagállam valamelyikéből származó, a címkézési szabványoknak megfelelő előrecsomagolt bioterméken kötelező lesz. Az EU-logó ezenkívül szabadon használható lesz minden az EU-ból származó, vagy harmadik országból importált, nem előrecsomagolt ökológiai terméken is.
Minden, az EU-ban bejegyzett felsőfokú művészeti vagy dizájn intézménybe beiratkozott uniós polgár előtt nyitva áll a lehetőség, hogy részt vegyen ezen az egyedülálló, nemzetközi dizájnpályázaton. A versenynek három nyertese lesz, akik közül az első helyezett 6000 eurós készpénznyereményben részesül, míg a másik két helyezett 3500, illetve 2500 eurót kap. A pályázatokat 2009. június 25-ig lehet feltölteni a verseny www.ec.europa.eu/organic-logo linken található weboldalán.
Az EU-s ökológiai logó-pályázatokat a biogazdálkodás és termelés szakembereiből, valamint híres dizájnszakemberekből álló zsűri fogja elbírálni. A zsűri prominens tagjai közé tartozik Erik Spiekermann professzor, tiszteletbeli doktor, kreatív igazgató és ügyvezetőtárs Németországból, Riitta Brusila-Räsänen, a lappföldi egyetem grafikusdizájn-professzora Finnországból, Szymon Skrzypczak díjnyertes fiatal dizájner Lengyelországból, Elisabeth Mercier, az Agence BIO igazgatója Franciaországból, Urs Niggli, a svájci Biomezőgazdasági Kutatási Intézet (FiBL) igazgatója, Tom Václavík biotermék-marketingszakértő és a Biokereskedők Nemzetközi Szövetségének elnöke a Cseh Köztársaságból, valamint Craig Sams, a Soil Association elnöke az Egyesült Királyságból. A pályázati zsűri elnöke Rob Vermeulen, a Pán-Európai Márkadesign Szövetség (PDA) korábbi elnöke lesz.
A beadási határidő lejárta után a zsűri kiválasztja az általa legjobbnak ítélt pályázatokat, amelyeket a pályázati honlapon az új logó hivatalos jelöltjeiként közzétesznek. Ezután minden európai polgárt arra kérnek, hogy online szavazással segítsenek kiválasztani a nyertes logót. 2010 nyarán a nyertes és a két másik dobogós részt vesz a brüsszeli díjkiosztó ünnepségen, ahol a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős európai biztostól fogják átvenni díjukat.
A pályázat arra ösztönzi a diákokat, hogy olyan magával ragadó, eredeti logót tervezzenek, amely utal a biogazdálkodás és termelés különféle aspektusaira. A zsűri ezenkívül általános vonzerejük, szavak nélküli érthetőségük, a prezentálásuk egyértelműsége, valamint időállóságuk alapján fogja elbírálni a terveket. Az összes feltétel a www.ec.europa.eu/organic-logo honlapon található.