Párizsból nézve
Kilenc fiatal magyar művész Párizsban, 2011 tavaszán. Róluk készített sorozatot Barakonyi, azzal a szándékkal, hogy körbejárja, ki miért él távol a hazájától, mit jelent neki az otthon, miért ment el és miért fog visszajönni, ha úgy alakul. Művészek élethelyzetébe pillantott bele, fotósok, festők, belsőépítészek, keramikusok, zenészek és színészek párizsi bérlakásait járta végig, velük tartott az utcán, a metrón, otthon kutyanyírás közben, belehelyezkedett a gyereketetéssel, zenéléssel, kihűlt reggeli kávéval és a párizsi utcák zsibongásával kísért napjaikba. Portrékat készített róluk, olyan közvetlenséggel, mintha maga a fotós nem is volna része a helyzetnek, mintha nélküle is ugyanígy történnének ezek a jól begyakorolt mozdulatok, az objektív nélkül is ugyanez a látvány nyílna meg a szereplők körül.
A képek és a szövegek folyamatosan vívott harcokról tudósítanak, de a tónus nyugodt, természetes, a fotók egy koherens világot mutatnak. Mert ők tudatosan vállalták a világvárosi peremlétet ? Barakonyi kérdéseire szinte mindannyian azzal válaszolnak, hogy elindultak, mert otthon túl szűk volt a világ. Itt részei a művészeti életnek, be tudnak kapcsolódni a kulturális sodrásba, itteni életükön átfolyik az egész világ, és ezért vállalják a kényszerkörülményeket. A fotográfus pedig ritkán tapasztalt empátiával közelíti meg az idegenben kialakított, tulajdonképpen ideiglenes, de nagyon elszánt akaratra épülő életformákat.