Ez a kiállítás az aktuális vajdasági művészet szíterének egy jellegzetességére mutat rá: a múlt század kilencvenes évei során és az e század elején a mértan a vajdasági művészek bizonyos számára a korszakalkotó válság szellemi legyőzése kizárólagos módszerének bizonyult - fogalmazott Sava Stepanov kritikus. Egyszóval, az általános káosz szembesül a rend, az összhang, a racionalizmus, a kontempláció fogalmával. Emiatt beszélhetünk akár a jelenkori mértani hajlam hatásáról a szerb, legfőbbképpen a vajdasági művészetre. A sokszínű kiállítás egyik legérdekesebb része a Monochrom geometria címet viseli, s ez áll legközelebb a megújult modernista elvekhez. Dragomir Ugren, vanesa Hardi és Slobodan Knezevic munkái formális dimenziókkal festménytárgyakat képeznek. A forma egyszerűsítése, az érzelmek kitörésének fékezése - egyféle szenzibilizált minimalizmus. |