Plakátlányok szilvesztere
Tóth József Füles akkor csinált reklámfotókat, amikor a szakma még egyszemélyes volt. Műtermében ő maga rendezte el a látvány részleteit, nem volt stylist, aki összehangolja az elemeket: ezt mind a fotósnak kellett tudni. Talán ebből is fakad, hogy Füles reklámfotóin a kor életérzése annyi humorral, annyi árnyalattal, áthallásokkal és poentírozásokkal jelenik meg, ami ma elképzelhetetlen. És nyilván ennek is köszönhető, hogy a kiállítás megnyitóján nem csak a falinaptárokról néztek le a korszak legendás manökenjei, de a nézők között is ott voltak: eljött Sütő Enikő, Bíró Ica, Bálint Ági és a többiek, beálltak harminc évvel korábbi képük elé és leírhatatlan bájjal mosolyogtak. Ezúttal nem főszereplők voltak, hanem pompás kíséret az igazi sztár, Füles körül.
A szépséges lányok és a magyar termékek sokszor egészen meglepő párosításán túl ugyanis Füles képei a modern festészet, a film- és fotóművészet széles eszköztárát mozgósítják. A Róna üdítő reklámján az avantgárd film jellegzetes montázstechnikájával villan be a modell napszemüvegében a legelésző lovak tükörképe, és ahogyan Pataki Ági egy hordozható kismagnóval végignyúlik a pázsiton, az David Hamilton légies erotikájú filmjeit idézi. Bálint Ági szasszonfrizurája formai analógiában áll az általa reklámozott Csemege-kosárral, Bíró Ica aerobic dresszben a neonszínű csillagok közé, mintha a pezsgő élménye centripetális erővel hajítaná a világűrbe. Ennyi humorral azóta sem kezelték a magyar reklámgrafikusok saját korukat és a vásárlásra felkínált termékeket, mint Tóth József Füles.