Magyarországon először Siófokon állított ki 1997-ben, majd a következő évben Budapesten a Közép Európai Egyetem, és a Tatabányai Múzeumban. A művészetről való felfogásában azt vallja, hogy a művészet szorosan összefügg az álmainkkal. A legmélyebb tapasztalatainkat, amilyenek például az álmok, nemcsak az értelmünkkel, hanem a szívünkkel és az értelmünkkel együtt értjük meg. Olyan tapasztalatok ezek, mint a születés, vagy egy szeretett személy halála. A művészet szerinte, az emberi létezés fontosságáról szóló érzelmeknek, elméleteknek, sajátosságoknak a megnyilvánulási és közzétételi lehetősége. Legújabb munkáiban a fantázia és a mindennapi élet közti kapcsolattal és azok határaival, és a mentális világunk anyagban való transzformációjával foglalkozik Részlet Készman József: Rácmolnár Sándor Incognito Absolut című kiállításához írt írásából: A legtöbb új Rácmolnár-mű olyan, "mintha". Mintha valami lenne, mintha valamit jelentene, vagy legalábbis valamit magába rejtene, ám rendre elbukunk jelentést kereső kísérleteinkkel. Persze, mert kinek ne lenne ismerős a Paramount Pictures, a Coke, vagy a Star Trek diszkosz alakú űrhajója. A logókból, piktogramokból, minimalizált grafikai elemekből összerakott "történeteket" szöveges panelek egészítik ki, amelyek felirat-jellegüktől megfosztva, számítógépes parancsikonokként jelennek meg a képmezőn. Ha meggondoljuk, a márka-védjegyekből gyártott ready-made-ek készítése mellett Rácmolnár szürrealista metódust követ, amikor egyébként össze nem tartozó elemeket társít. A világ mint logo- és jelkészlet tűnik fel, természetesen inkognitóban: tulajdonképpen behelyettesítéssel van dolgunk, ahol az egyes testrészleteket, vagy egy szituáció résztvevőit sztereotip ikonikus jellé merevedett karakterek helyettesítik. A helyettesítés során a jelek, szimbólumok eredeti jelentése elhalványul, hogy a kiválasztás és az alkotóelemek kakofon egymásra vonatkozása érvényesüljön. A piktogramok és márkajelek elvesztik referenciájukat, de egyben magukkal viszik annak a közegnek és jelentés-összefüggésnek az auráját, ahonnan származnak. Az eredeti jelentés és az új összefüggésrendszer konfrontációja okozza a konfliktust a nézőben. A kiállítás helyszíne: Budapest Kiállítóterem - V., Szabad sajtó út 5. A kiállítás megtekinthető: 2004. június 27-ig, hétfő kivételével naponta 10 ? 18 óráig.
További cikkek ebben a rovatban