Rosta Erzsi festőművész tárlata a Thermal Hotel Héliában

Képző

Az alföldi tájképfestészet szolnoki vonulatába tartozó festőnő civil foglalkozás után kezdett rajzolni. Mestere Buna Konstantin.
Munkamódszere az, hogy mindent eredeti helyszínen fest, és tekercsbe göngyölve hozza haza a képeket. Így képes mínusz tizenöt fokos hidegben órákig ülni Cserépfalu pincesorai előtt, hogy lefesse őket téli szépségükben.
Vagy a nagymarosi Duna-partról távcsővel figyelni a szemben fekvő Visegrád dombos tájait. Visszatérő témái közé tartoznak a régi, nemegyszer pusztulásra ítélt házak. Legyenek azok barlanglakások, borospincék vagy falusi templomok. Így rögzítette vászonra a legrégibb portát a Bükk-hegység lábánál, a Rába-parti házakat Győrben, a Szent István kápolnát Esztergomban és a bugaci csárdát Jakabszálláson.

Ugyanakkor a házak mögött ott a tágabb táj: a Bakony csúcsa vagy az őszülő Balaton szépsége, Oszolytető a Pilisben és a bogácsi öreg híd. Művészetének kulcsszava az élmény. Ennek hatására keletkezik a kép, és a mű ezt az élményt hivatott visszaadni.

A magyar tájakat jól egészítik ki a Hollandiában készült képek, ahol a művésznő alkotótelepen járt.
Keukenhofot tulipánvárosnak is nevezik a sokfajta, nemesített virágjáról - ezeket örökítette meg szemet gyönyörködtető, mediterrán hangulatú képein. Mert mint vallja, legalább a lakásunkban legyen vidám, derűs a környezet, ha már ilyen rossz hangulatú, rohanó világban kell élnünk.

Őmaga is ilyen derűs, kiegyensúlyozott művész és szeretetreméltó személyiség, aki hetvenedik életévében is fáradhatatlanul járja a vidéket festőszerszámaival. Azt tartja, az a legfontosabb, hogy az ember tudjon nézni, ne csak látni.

Észrevenni a szokatlan jelenségeket, a szépség megkapó jeleit, a körülöttünk levő világ apró csodáit. Az már a művész istenáldotta adottsága, hogy ezeket rögzíteni is tudja.