(MTI) - Az eredmények sem okoztak csalódást. Ötvennyolc tételt vittek el milliós árakon. Ezen belül hétszer koppant nyolc számjegyű összegnél a kalapács. Miközben a két legdrágábbra, 12-12 millióra tartott festmény - Batthyány Gyula Istambulja és Vaszary János Vadászata, visszamaradt.
Ezúttal egy Réth Alfréd mű vitte el a pálmát. Az 1925-ös, a kubizmust meghaladó, a színek és formák szabad játékára épülő, Párizsi fűszerkereskedés című olajképet 10 millióra tartották és több mint háromszorosán, 32 millióért vették meg.
A második legdrágábban elvitt tétel egy korai, 1917-es, még a természeti élményt magánviselő Mattis Teutsch János mű lett. Kikiáltási áránál éppen tízmillióval többért, 18 millió forintért ütötték le.
Magasra, 15 millióra licitálták Szőnyi István érett korszakának színpompás zebegényi tájképét. Aba Novák Vilmos Műlovarnők/Cirkusz című 1934 körüli temperáját, a tavalyi debreceni kiállítás egyik főművét 14 millióért szerezte meg valaki. Míg egy másik Aba Novák-mű, az 1924-es Mózes vizet fakaszt című akvarell az est legnagyobb licitemelkedését produkálta. Két elszánt gyűjtő szerette volna megszerezni a 340 ezer forintról indított festményt, s így egészen 5,5 millió forintig versenyeztek érte. A Nyári verőfény, a nagyformátumú felületeket szürke árnyékokkal foltokra bontó Fényes Adolf-festmény 14 millióért, Ziffer Sándor ragyogóan színes nagybányai tájképe 12 millióért, és Márffy Ödön mediterrán tája 11 millióért ment el.
A hétszámjegyű kategória darabjai rendre kikiáltási árukat megkétszerezve keltek el. Így mindjárt az aukciót bevezető Zsolnay váza és kisplasztika, továbbá Ámos Imre, Váli Dezső, Kokas Ignác, Mészöly Géza, Mednyánszky László, Vaszkó Ödön és Anna Margit festményei. Egy Csók István-enteriőr 2,2 millióra háromszorozta kikiáltási árát. Millió felett ütöttek le több, 300-900 forint között indított Mednyánszky László-, Nagy István-, Kádár Géza-festményt. S az alacsonyabb árkategóriában is jelentős licitemelkedéseket regisztrálhattak.