Vass Lajos megnyitója:
Napjainkban már nem kell hangsúlyozni, hogy milyen fontos szerepe van a nemzetközi kulturális kapcsolatoknak, a folyamatos művészeti párbeszédnek, az európai országok közötti kulturális cseréknek, egymás értékei megismerésének. |
Vss Lajos - Susanna Nagy |
A globalizáció időszakában a franciák számára a magyarság legfontosabb üzenete az, hogy történelmünk gyakori mostoha korszakai ellenére nemzeti létünk, valamint kulturális és nyelvi identitásunk meg tudott maradni. A kortárs magyar képző-, ipar- és fotóművészet több lehetőséget kapott a franciaországi bemutatkozásra. A Művésznő is nagy sikerrel szerepelt a ''MAGYart'' néven ismertté vált rendezvényen. |
Nagy Zsuzsanna hallatlanul változatos festményeivel, grafikáival, szobraival, plasztikáival, objektjeivel lepi meg közönségét tárlatain, bár itt, a Vasarely Múzeumban festészeti és grafikai munkáit állítja ki. Talán Párizs több ezer éves nemzetközisége teszi, hogy aki a város levegőjét szívja, annak lehetetlenség egyetlen stílusban, modorban alkotni. Talán ez, vagy talán az indivídum az, aki mindent tud a művészetről, és éppen ezért mindenből a legjobbat tudja. Figyeljék csak meg ezt a változatosságában lélegző egységet, a művek kirobbanni kész dinamizmusát. Lerí róluk, hogy sokszoros tágulásra, kirobbanó ön- megsokszorozódásra képesek. Mindegyikben ott lapul egy ígéret, hogy itt sokkal többről van szó, mint amit először látunk. Új rendet vág a természet és a figurák rendszerében. A maga rendjét, amely egyszerre tézise és antitézise a készen talált rendetlenségnek. |
Egyedi technikával készült festményei egyfajta neopop festői világot képviselnek. A ''Tánc ritmusa'' c. monumentális művet egyetlen vonallal készítette japán ecsettel. Ösztönös festőalkata, ritmus- és színérzékenysége szinte kivirágzik az egymást követő ciklusokban, melyek gesztus és forma, expresszív és mértani elemek párbeszédére épülnek. A művek feszesek és pontosak. A ritmus, a mozdulatfázisok, a mozgásfázisok, az emberi testből kiinduló fizikai erők paradox módon az érzékeny befogadás légkörének megteremtői. A grafika, mint műfaj a legalkalmasabb a mély, szubjektív mondanivaló kifejezésére, - az alkotót formai, tartalmi tömörítésre, magvas, karakteres megjelenítésre készteti. |
Nagy Zsuzsanna grafikáinak képi metamorfózisait a szív, a szisztolé ábrázolásaiból vezeti le. Ez a testet állandóan átalakító kaleidoszkóp leleplezi az ember illúzióját, az anyagelvű konzerválást. A mulandóság, amely tudatos létezésünk része és a kirobbanó életkedv között mozog. Az esetlegesség és a törvényszerűség, az élet és halál kérdését feszegeti.
A Mikro-makrokozmos sorozata szintén egyedi eljárással készült: rézlemezre illetve alumíniumlemezre festette az univerzum megszületésének pillanatait. Itt a természet organikus szerkezete, a Nap, az óceánok mélységei, az elemi erők mozognak. Abban a reményben nyitom meg a kiállítást, hogy a Művésznő által közvetített és az alkotásokból áradó üzenetek értő befogadókra találnak. |
Susanna Nagy képzettsége:
Tanulmányait Magyarországon, Olaszországban és Franciaországban végezte Egyéni kiállítások: 1997-1998 A Közgazdasági- és Pénzügyminisztérium Colbert Halljában, Párizs, Bercy 1981 óta több kollektív kiállításon vett részt úgy Franciaországban, mint külföldön. Ezek közé tartoznak a következők: VASARELY MÚZEUM A művek képei a katalógusból valók. |