Szellem a palackban

Képző

 

A holland sörmárka 2011 decemberében mutatta be azt a Limited Edition névre keresztelt multipack- sorozatot, amely négy egyedi grafikával ellátott alumínium palackot tartalmaz. A széria a design eszközét segítségül hívva jeleníti meg a márka történetét: felidézi a legelső, ma már legendás üveget, bemutatja a múlt egy fontos állomását, elvezet a jelenbe, s a negyedik üveg az elképzelt jövőt vetít előre.

Ennek az üvegnek, a The Future-nek a megtervezésére a Heineken nemzetközi versenyt hirdetett, amelybe a tervezők egy Facebook-alkalmazás segítségével kapcsolódhattak be a világhálón keresztül. A verseny célja, hogy kapcsolatot teremtsen a világ különböző pontjain élő tehetségek között. A nyertest 2012 márciusában egy neves, a design és a kultúra területén tevékenykedő szakmai zsűri választja majd ki. A győztes a 140 éves évfordulóra forgalomba kerülő ünnepi, limitált kiadású ajándékcsomagjában láthatja majd viszont alkotását, amely 2012 decemberétől kerül forgalomba szerte a világon.

A nemzetközi megmérettetéssel párhuzamosan, a Heineken és a WAMP közösen szervezett egy meghívásos pályázatot, amelynek keretében öt kreatív szakember kapott felkérést egyedi palackkoncepciók megalkotására. Így Hitka Viktória képzőművész, Nagypál Dorottya üvegtervező, Tomcsányi Dóri divattervező valamint Flanek Péter és Kiss Miklós grafikus kaptak lehetőséget arra, hogy megmutathassák, hogyan képzelik a jövőt Heineken módra.

A terveik alapján elkészülő, majd két méter magas habkarton modellekkel a február 12-én megrendezésre kerülő WAMP design vásáron találkozhat először a közönség.

Nem ez az első alkalom, hogy a Heineken és a design világa összefonódik. Az újítás és a kreativitás mindig is fontos volt a sörmárka életében. Arculata állandó, de kiemelt figyelmet fordítanak a folyamatos megújulásra. Az új csomagolási változatok meghaladják az elvárásokat és nemzetközi elismerést aratnak. 2011 februárjában STR üvege elnyerte a legnagyobb nemzetközi dizájn szervezet, az IF díját, nemrégiben pedig egy ezüst oroszlánt vitt el a 2011-es Cannes Lions díjátadásról és egy Dieline díjat Chicagóból, ami a csomagolás szakma egyik legnagyobb elismerése. Emellett ezüstérmes lett az ACDN-en és döntőbe jutott a New York Fesztiválon az alkoholos italok kategóriában.