Szőllősi Géza és az eleven hús

Képző

Szöllősi Géza (1977-) nem egyszerűen festő, szobrász vagy fotós, hanem minden egyszerre. Vizuális művészként jellemezhetjük leginkább. Munkáinak technikája változatos és sokszor talányos: fotókat, digitális nyomatokat készít, ezen kívül videó-installációt, különféle tárgyakat, szerkezeteket, varrott hússzobrokat és preparált állatokat, de tervezett színházi plakátot is, legutóbb pedig a többszörös nyertes Taxidermia című film látványtervezéséért kapott díjat. Most Szász János új filmjéhez tervez tárgyakat, melyek, az eddigiekhez hasonlóan, nem alkalmazott művészeti alkotások, hanem önálló, kiállítható műalkotások.
A mostani (azaz január 31-én 19 órakor nyíló) tárlat a Körzőgyárban csak erősebb idegzetűeknek ajánlott, hiszen Szöllősi Géza legnagyobb projectjei olyan fotó- és print-sorozatok, melyeken az állati húsból varrott, formalinos akváriumban úszó emberi arcok és testrészek láthatók. Valamint a Taxidermiához készült állati preparátumszobrok is ki lesznek állítva. Legújabb műveként látható a Szász János-filmhez tervezett gyógyító-, kínzó és mérőeszközök nyomán készült különleges nőmérő szerkezet. A kiállítást Szász János, filmrendező nyitja meg.
Néhány vélemény a művészről:
"Szöllősi Géza meggyőzően a demonstrálja a brutalitás esztétikáját, egyúttal hiánypótló küldetést teljesítve felkészült idegenvezetőként kalauzol bennünket a test alvilági tájain. Ahol nincs más dolgunk, mint szembenézni otromba vágyainkkal és mélyre ásott félelmeinkkel, miközben áthaladunk a Pokol kapujának sokat ígérő felirata alatt, amely a Chapman-fivérek szótárával úgy is fordítható: KUNST MACHT FREI, azaz a művészet felszabadít." (Győrffy László: Delicatessen - Szöllősi Géza kiállítása, Új Művészet, 2005. november)
Húsprojektje "minden stációja kihívás a nagyközönség toleranciaszintje számára... néhány kiló pacal vagy sertésnyelv elég hozzá, hogy a kulturális közélet progresszívebb tagjainál is kiverje a biztosítékot. A Húsprojekt kritikája egy szike élességével operál, és ha sokan túl merésznek érzik az alkotó válaszait, csak azért van, mert nem tették fel a megfelelő kérdést, amely természetesen az, hogy van-e élet a halál előtt?" (Győrffy László: Delicatessen - Szöllősi Géza kiállítása, Új Művészet, 2005. november)
"Van a naturalizmusnak olyan foka, amely megbotránkoztatja a kortársakat. Caravaggio ma már nyilván nem tartozik ide, de Szöllősinek jó esélyei vannak." (Rieder Gábor: A gumigésa találkozása Szöllősi Gézával a boncasztalon, Artmagazin, 2006/1)
A látványdíjjal és a Filmszemle fődíjával kitüntetett Taxidermia preparátormestere "morbid és végletekig cinikus preparátumszobrok készítésében teljesedik ki, amelyek népszerű művésszé teszik őt a történetben, miközben a mozi előcsarnokában is hatással vannak a nézőre." (Földes András: Aranyos állatokból hátborzongató szobrok, Index, 2006. november 7.)

A kiállítás helyszíne: Körzőgyár, 1056. Budapest, Molnár u. 35.
A kiállítás látható: 2007. február 1.- 24.
Nyitva tartás: kedd-szombat 12-18 óra.