Technikai kísérleteivel és a művészet kommunikációs szerepének megújításával kapcsolatos merész elképzeléseivel azonnal nagy figyelmet keltett fel. Sokszorosított grafikái életművének elválaszthatatlan részei, alkotóperiódusait az itt feltalált technikák határozzák meg. Jean Dubuffet 1944-ben, 43 évesen készítette első litográfiáját, amely életre szólóan lenyűgözte. Néhány hét alatt létrehozta első nagy grafikai sorozatát (Anyag és emlékezet). Az anyag, Dubuffet egyik legnagyobb kalandja, a litográfiával nyert teljes értelmet. A művész érdeklődése mindjárt a durva anyaggal való legelső szembesülésekor felébredt: a kő par excellence ásványi anyag, új utakat nyitott meg előtte. Következő sorozatában, a Falakban már az anyag valódi lényegét hozta elő, több évvel megelőzve nagy ciklusát, a Jelenségeket. Dubuffet meglepően fontos szerepet hagyott sokszorosító grafikai művészetében az improvizációnak, mintha az elemek egymásra helyezésével, a színek egymásra nyomásával játszana. 1953 októberében lepkeszárny-kollázsokat készített, majd tussal áthúzta egyes kompozíciós elemeit. Ez adta az ötletet újabb sorozatához, az asszamblázs-nyomatokhoz, melyeket kőre is átvitt (Lomb madárral, Vadont írtó telepesek). Legbolondosabb sorozata ? A jelenségek ? visszatért a vásznon földdel, fallal való kísérletezéshez, ezzel a festészet és a litográfia finom és bonyolult összhangját valósította meg. Életművében külön szériát alkotnak a felszabdalt vászoncsíkkal készített, primér módon megrajzolt művek ? texturologiák (Panaszkodó nő, A harcos), amelyeket Jelenségek címmel új albumba gyűjtött. 1962-ben telefonos beszélgetés alatt készített rajzai adták az ötletet vörös-fekete sraffozású, zárt körvonalú rajzaihoz, amelyek szobrászatának is új lendületet adtak (L? Hourlope). Az új alkotói korszakban (1962-74) a litográfiák mellett egyre gyakrabban szitanyomást is alkalmazott, ofszeteket és fototípiákat is készített. Illusztrációs tevékenységében műanyag fröccsöntő technikát vezette be. Ekkor készültek nagyméretű, vászonra nyomtatott szerigráfiái is (Emlékezetes események, Emlékszínházak). Később ismét visszatért a litografáláshoz. 1974-ben hozta létra a nevével jelzett alapítványt, azzal a szándékkal, hogy munkáinak jelentős része rendszerezve maradjon fenn, és továbbra is elérhető legyen a közönség számára. Az elkövetkező tizenegy éven át, haláláig, folyamatosan adományozott műveket az alapítvány számára, amely kifogyhatatlan forrást jelent Dubuffet gondolatainak, irodalmi, zenei tevékenységének és képzőművészeti megismeréséhez. Az Alapítvány több mint ezer művet őriz ? festményeket, szobrokat, építészeti maketteket, grafikákat és metszeteket ? amelyek átölelik a művész teljes munkásságát. A kiállítás helyszíne: Váczy Péter-gyűjtemény - 9021 Győr, Nefelejcs köz 3. A tárlat megtekinthető: 2004. szeptember 15. - október 15.