(MTI) - A Bécs, Oldenburg és Krakkó összefogásával létrejövő triennále Európa egyik legjelentősebb kortárs grafikai seregszemléje. A Szegeden nyíló tárlatra az ott kiállító 145 művész grafikáiból válogattak ötven-hatvan alkotást ? közölte Nátyi Róbert művészettörténész.
Az óriási méretű műveken erőteljesen megfigyelhető a digitális technikák használata, s az a tendencia, hogy a grafika az elmúlt évtized során a gyűjtők helyett egyre inkább a közösségi terek művészetévé válik ? fogalmazott Nátyi Róbert.
A Reök-palota művészeti vezetőjének reményei szerint három év múlva Szeged is bekapcsolódhat a triennále szervezésébe, s így a hazai közönség akkor már a következő tárlat teljes anyagát láthatja.
A Morph öttagú szobrászművész csoport, melyet Drabik István, Gaál József, Kalmár János, Mata Attila és Szabó Tamás alapított 2005-ben. A képzőművészetről hasonlóképpen gondolkodó alkotók mindegyikére hatottak a kortárs irányzatok, műveik kiindulópontjául mégis megmaradt az szobrászat egyik legkézenfekvőbb alanya, az ember. A különböző technikákkal készült szobrok és nagyméretű festmények egymást erősítve mutatják be az emberi lét rejtett szépségét, eltávolodva a pillanatnyiságtól általános emberi érzelmeket közvetítve.
Nicholas James Juett cambridge-i képzőművész tárlata kapcsolódik a kiállítóhely Szeged testvérvárosának képzőművészetét bemutató sorozatához. A brit festő több alkalommal is járt Szegeden, s most nyíló Múzeum a múzeumban című kiállítása is egy korábbi utazásának eredménye.
A festőművészt első látásra megragadta a Reök-palota szecessziós épületének szépsége. Kiállításának alapját az épület inspirálta nagyméretű olajfestmény adja. A többi bemutatott mű e kép részleteinek digitális technikával készült változata. A művész kalandozásra hívja látogatóit, arra biztatja őket, magukkal hozott fényképezőgépüket használva találják meg az eredeti festmény elemeit az alkotásokon.