Egy pontosan meghatározhatatlan környezetben iszik (alkoholt), zenét hallgat (fejhallgatón), miközben folyamatosan beszél a kamerának (amely azonos az operatőrrel - Komoróczkyval - és a mű nézőjével). Komoróczky Tamás művészete: Az 1990-es évek második felében Komoróczky Tamás műalkotásainak témája, technikája és anyaga az a kulturális közeg volt, amely a művészt körülvette. Fotói, digitális nyomatai, videói és installációi egyrészről nagyban kapcsolódtak a kortárs popzene, a divat, valamint az elektronikus és nyomtatott média aktuális design áramlataihoz, másrészről egy életmód és egy életforma élményanyagának töredékeiként jelennek meg a műveken. Alkotásaiban keveredik a kifejezési vágy és a távolságtartó ábrázolás. Komoróczky művészete a századfordulóra dinamikus, tobzódó képi és akusztikai világ, időnként agresszív, időnként lírai és melankolikus, időnként pornográf és szentimentális. Művészete egyféle neo-pop művészetként, egy generáció identitáskeresésének ábrázolásaként értelmezhető. Az acb galériában Komoróczky két videóművet mutat be: A "Turboreflex" című videó egy hét részes sorozat egyik darabja. Szereplője egy fiú, akinek az arcát a kamera mindvégig követi. Egy pontosan meghatározhatatlan környezetben iszik (alkoholt), zenét hallgat (fejhallgatón), miközben folyamatosan beszél a kamerának (amely azonos az operatőrrel - Komoróczkyval - és a mű nézőjével). Szövege improvizáció, de célzott, hiszen valakinek címzett mondatokat hallunk: felszólításokat, kommentárokat, egyes szám második személyben. Mondandójának lényege megfoghatatlan, egymással össze nem függő témák, modalitások és retorikai szándékok keverednek a videó elejétől a végéig. Komoróczky szenvtelenül dokumentál egy élvezetteljes berúgást, de mindvégig elkerüli azt, hogy egy hideg megfigyelő embertelen tekintetét reprezentálja a kamera által rögzített kép. A "Supercut" című videó éppígy audio-vizuális képzőművészet. Az egymásra vizet köpködő lányok mintha egy mitológiai jelenetben szerepelnének, vagy mintha egy furcsa, kortárs, de misztikus rítust hajtanának végre. Az akció szimbolikusan és közvetlenül is erotikus. A precízen megépített high-tech építészeti közeg, ahol a jelenet játszódik, egyfelől gyökeresen más, mint az akció, ugyanakkor aktualizálja és időtleníti azt. Komoróczky Tamás: 1963-ban született, képzőművész. 1986 -1990 között a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakára járt. 1989-1995 között az Újlak csoport tagja. 1991-ben a düsseldorfi Akademie der Bildende Künste videószakán tanul. 1997-ben az U.F.F. Galéria alapító tagja. 1997-1998 között tanársegéd a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. Számos egyéni és csoportos kiállításon vett részt, 2001-ben a Velencei Biennálén képviselte a kortárs magyar művészetet. Megnyitó: június 12., csütörtök, 18.00 - 21.00 A megnyitó után 22.00-től Tigrics koncert és DJ Palotai a Műcsarnok Bistroban Belépés: 500 Ft, az első 100 főnek a kiállítás meghívójának felmutatásával és hölgyeknek ingyenes. Nyitva: 2003. július 4-ig, szerdán 14.00-20.00, csütörtökön és pénteken 14.00 - 18.00 között, valamint előzetes bejelentkezés alapján Cím: acb kortárs művészeti galéria 1068 Budapest, VI. ker., Király u. 76. A kiállítás alkalmából jelenik meg Komoróczky Tamás Turboreflex - Supercut című katalógusa, amely megvásárolható és megrendelhető az acb galériában.