|
Gisella Codara munkája |
Egy 2010-ben Karlsruhében, az Európai Kultúrnapok alkalmából összehívott kiállítás utóélete ez a mostani, de a rövid bemutatkozásból nem derül ki, hogy az ottani anyagot látjuk-e, vagy az ott kiállító művészek más munkáit, vagy valami egészen mást. A koncepció hiánya, a rendezés esetlegessége gyakorlatilag megöli az egy-egy műben fölfedezhető értékeket. A tizenkét magyar és tizennyolc német alkotó néhány munkájával felvillantja a maga karakterét, de a szoros közelségben, a megformálatlan kiállítási térben nem kap esélyt, hogy meglássuk valódi értékeit.
|
Manninger Mária munkája |
Borza Teréz csodálatos, organikus kerámiái két, egészen más világot hordozó keramikus tárgyai között nem bontakoznak ki a maguk igazi szépségében, Lévai Nóra leheletfinom selyemfoszlányokból, cérnahímzéssel összefogott textiljei elbújnak egy oszlop hátsó oldalán. Pinviczki Judit cipő- és kalapszobrai a bőr anyagát egy sarokban emelik kultúrtörténeti idézetekké, mellettük Szemereki Teréz mitikus kerámiái láthatók, szintén a falra szorítva. Általában nagyon kevés az olyan mű, amelyet körbe lehetne járni, minden oldalról meg lehetne tapasztalni ? inkább csak ékszerek kerültek az üvegtárlókba, ezek között viszont kevés eredeti munkát látunk. A legizgalmasabb ötvösművész, Anette Lechler gazdag jelentéstartalmú, finom szépségű ezüstékszerei, vagy Susanne Högner egymásba fonódó növényi formái szerényen megbújnak a kavalkádban.