(MTI) - A festményanyagban megmaradtak az alacsony árak, alig egy tucatnyi tétel haladta meg a kétszázezer forintot. Nagy István szénrajza 320 ezer forinttal vezette a mezőnyt. Remsey Jenő György, Négely Rudolf, Edvi-Illés Aladár képei közelítették ezt a sávot. Két Marc Chagall-litográfiáért adtak 280-280 ezer forintot.
Néhány tételt limit nélkül értékesítettek. Ezeket a katalógusban LM jelzéssel megkülönböztetett darabokat a kikiáltási árnál olcsóbban is meg lehetett venni. Ha nem volt vételi szándék, lefelé indult a licit. Néhányszor így vittek el - 6-10 ezer forinttal olcsóbban - 20-60 ezer forintra taksált festményeket. Ám az is előfordult, hogy a lefelé induló árat mégis felverték. Például egy XVIII. századi flamand portrét, vagy a Guido Reni és Frans Hals után festett jelenetet 60 ezer forintos indulás után mégis 100, illetve 130 ezerért vitték el.
Noha a bútorokból csak óvatosan vásároltak, az aukció legmagasabb, 3,6 millió forintos leütését mégis egy míves, XVIII. századi magyar írószekreter érte el. 1,2 millióra duplázta kikiáltási árát egy 1769-es német, festménnyel díszített kelengyeláda. Gyakran adtak egy-kétszázezer forinttal többet a XVII-XVIII. századi német, osztrák, magyar bútorokért, így több tálalószekrény végzett egymillió forinthoz közeli eredménnyel, míg az alacsonyabbról indított szalonasztalok, vitrinek, kabinetszekrények megduplázták kikiáltási árukat. Sokan pályáztak az eredeti zárszerkezettel és a kulccsal rendelkező, XVII. századi osztrák, kovácsoltvas pénzesládára. Így 280 ezer forintos indítás után 400 ezer forintért vitték el.
Megadták az 1,1 millió forintot egy feliratos, évszámmal jelzett habán tányérért. A száznál több erdélyi, felvidéki, alföldi, holicsi, gömöri, barcasági és más vidékekről való népi kerámia csaknem mindegyike emelt áron talált gazdára. Érthető az érdeklődés, efféle néprajzi tárgyakat, bokályt, tálat, korsót, kályhacsempét, valamint más, népi használati tárgyat, fafaragást, fémmunkát csak a Nagyházi Galéria árverez, ezúttal is jó eredménnyel.
Az árverés igazi kuriózuma az erdélyi származású, világhírű, Eric Bergel karmester XIX. századi üvegikon gyűjteményének felbukkanása. A huszonöt tétel mindegyikére hosszan licitáltak. A legnagyobb emelkedést az Ádámot és Évát ábrázoló szamosújvári üvegfestmény érte el, 40 ezer forintról indult, és 260 ezren végzett.