Bevezetés Finn barátnőm csak egy napot tudott Pesten tölteni, de abból a napból csak néhány óra lett. Olyan meleg volt, hogy nem tudtunk elszakadni a gödi Duna-parttól, ahol a legjobb világ volt ezen a nyáron. De aztán elszakadtunk, mert Kirsti azt mondta, csak egyetlen dolgot mutassak meg neki Pesten, valamit, amit még nem látott. És akkor azt mondtam, jó, elviszem a Mai Manóba. Mert a fényképeket, meg a pesti szecessziót, azt nagyon szereti. |
Tárgyalás |
Arcok. Ez a Sziget Fesztivál tíz évéből készített fotóesszékönyvének a címe. Amúgy nagyjából legalább tíz évig fényképezi Benkő Imre egy-egy választott "témáját", míg jelentkezik vele. Így tette az Acélvárossal, így fényképezte és fényképezi Budapestet. Hogy mindig itt van és mindig visszajár. Az idén is kiköltözött a Szigetre és megint van nyolcévnyi új tekercse Ózdról... Azt mondta valaki róla, szubjektív dokumentarista. Ez biztosan igaz. Én azt érzem, hogy van egy ember itt közöttünk, egy különös, a történetek peremén dolgozó fotóriporter, egy régenvolt, sovány fiú, akinek nincs kocsija, nincs mobiltelefonja, aki vékony és inas, mint a valahai férfiak. Engem megnyugtat, hogy itt van közöttünk és figyel. Néz. És amit lát, lefényképezi és odateszi elénk. Nekem az is fontos, hogy ez a régenvolt, vézna fiú, aki olyan pontosan és szeretettel, alig észrevehető humorral lát, ez a félárva fiú már gyerekkorában is sokat dolgozott. Valahonnan tudom, hogy mindennap kilométereket biciklizett a bakonyi kis bányatelepről az iskolába, főzött apjának és a testvérének, volt csillés, erdei munkás, bányavonatot kísért, és büszke volt, hogy a külfejtésen a munkában meggörnyedt öreg mester megdicsérte... Befejezés |