Pályája elején nonfiguratív képeket fest, melyekben mint tájelemek, valóságos motívumok is feltűntek. A 80-as évek közepén zsidó temető sorozatával áttért a figurális ábrákra, de közben nem változott meg festményeinek alapvetően jellemző líraisága. A 80-as évek második felétől kezdve saját műterme állt művészete középpontjában: több évtizeden keresztül lírai puritánsággal viszi vászonra saját legközvetlenebb környzetét, a festészet szülőhelyét, a műtermet. Gyűjteményes kiállítása ezt a három nagy korszakot tárja fel előttünk: az Absztrakt képek 1969-83-ból tudósítanak, a Régi zsidó temetők 1984-87-es időszakát prezentálják, a Műtermes képek 1987-től napjainkig követik nyomon a művész pályafutását. Érdekes festő Váli, hiszen ahelyett, hogy képeit eladná, kereskedne velük, inkább megtartja azokat. A valódi művész, aki másokkal is meg akarja osztani alkotását, de ragaszkodik hozzá, mint gyermekéhez, kezéből soha ki nem adná. Keserü Katalin művészettörténész szerint, ha Váli képeit nézzük, egy olyan világ részesei lehetünk, amely a művész sajátja, de mégis kimondatlanul is közös.
|