A kassai születésű rendező szlovák–cseh–ukrán koprodukcióban forgatott első fikciós nagyjátékfilmje az odesszai női börtönben játszódik. Kerekes és Ivan Ostrochovsky társforgatókönyvíró, producer hat éven forgatták.
A börtönben a gyilkosságért elítélt nők újszülött gyerekeit is fogságban tartják, ők pedig hetente csak kétszer láthatják őket. Ha a gyerekek hároméves koráig anyjuk nem talál helyet nekik a családban, állami gondozásba kerülnek.
A magát nem szlovákként vagy magyarként, hanem kassaiként definiáló alkotó korábban a történelem szükségszerűségeit újszerű módon feldolgozó filmjeiről vált ismertté.
A 66 szezon a kassai strand 20. századi életéről, a Gulyáságyú a hadtápról szólt különböző háborús konfliktusok idején.
A Cenzor számos dokumentarista elemet tartalmazó fikciós történet az odesszai női börtön lakóinak életéről. Az alkotásban az elítéltek önmagukat alakítják, és csak a három főszerepet játsszák színésznők.
A Cenzor a Velencei Filmfesztivál kitekintő (Orizzonti) szekciójában mutatkozott, ahol elnyerte a legjobb forgatókönyvnek járó díjat. Szlovákia októberben bejelentette, hogy Kerekes Péter alkotását jelöli Oscar-díjra a legjobb nemzetközi film kategóriában.
A francia Alpokban 13 éve rendezik meg a kizárólag európai filmeknek szentelt seregszemlét, amelynek alapvető célja a több mint ötszáz szakmai résztvevő mellett a nagyközönségnek is bemutatni a független európai filmek sokszínűségét.
A több mint 120 meghívott európai szerzői nagyjátékfilm közül a hivatalos versenyprogramban december 11. óta 8 európai (brit, francia, horvát, koszovói, olasz, orosz, svájci, szlovák) és egy-egy grúz és ukrán alkotást mutattak be, amelyek között a Michel Hazanavicius francia filmrendező által vezetett zsűri hat díjat osztott ki.
A nagydíjat az 1938-as szovjet politikai tisztogatásokat feldolgozó Volkonogov kapitány megszökött című orosz film, Natasa Merkulova és Alekszej Csupov rendezése érdemelte ki. A legjobb alakítások díját megosztva kapta Swamy Rotolo a Chiara című olasz filmben nyújtott játékáért és a francia Laure Calamy, aki Eric Gravel A plein temps (Teljes munkaidőben) című filmjének főszerepét alakítja. A legjobb fényképzésért Renato Bertát díjazta a zsűri az Il Buco című film operatőri munkájáért, míg a legjobb filmzenéért járó díjat Alex Baranowski érdemelte ki a True Things című alkotásért.
Les Arcs, a világ egyik legkülönlegesebb és legnagyobb, komoly infrastruktúrával, hét, vetítésre alkalmas helyszínnel ellátott síterepe 53 évvel ezelőtt nyílt meg. Az európai filmbemutatók mellett a fesztivál minden évben jelentős szakmai programokat is kínál a meghívott producereknek, forgalmazóknak és a filmtervekkel érkező rendezők számára, akikkel bárki találkozhat a vetítéseken, beszélgetéseken vagy akár síelés közben.
A szervezők büszkék arra, hogy a nagy nemzetközi fesztiválokon, Cannes-ban, Berlinben, Velencében vagy Torontóban az elmúlt évtizedben díjazott európai filmek egy jelentős részének alkotói és finanszírozói Les Arcs-ban találtak egymásra.
A fiatal alkotók fejlesztési programjába meghívott 15 projekt között Kárpáti György Mór utómunka alatt lévő második nagyjátékfilmje, a Jövő nyár is bemutatkozhatott.