„Az 53 zenei menedzsert, mintegy háromszáz produkciót képviselő ZEME milliós nagyságrendű közönséget ér el. Komoly felelősségünk van a fogyasztók, a produkciók, valamint a befogadóhelyek felé is. A kisfilmekkel azt szerettük volna elmondani, milyen körülmények között lehet úgy együttműködni, hogy egy produkció jól működjön” – mondta Szabó László, az egyesület elnöke a keddi sajtóeseményen.
Molnár Gábor, a ZEME alelnöke arról beszélt, hogy a pandémia idején rendszeresen tartottak online találkozókat a zenei menedzserek számára, akik „a test idegrendszereként” dolgoznak a zeneiparban, és hosszú időn keresztül egy megüresedett piacon kellett eltartaniuk a produkciókat.
Hozzátette: a most készült, könnyed hangvételű oktatófilmek a rendezvényszervezők számára fogalmazzák meg, miért fontos, hogy az előadó maximálisat nyújtson a színpadon, hiszen ez közös érdek.
A Kathy Zsolt kreatív producer irányításával készült animációs kisfilmek a technika, a backstage, a catering (étel-ital), valamint a szerződés, a jogdíj és a reklám fontosságát, a szerződésekben ezekre vonatkozó passzusok betartását hangsúlyozzák. A kampányfilmeket a ZEME számos felületen fogja terjeszteni.
Az eseményen Puskás-Dallos Péter, a Biebers frontembere azt hangsúlyozta, hogy a koncertek szervezésekor fontos lenne általánosan használni az elmúlt évtizedekben felhalmozódott tudást. Molnár Ferenc Caramel énekes-zeneszerző arról szólt, hogy tapasztalatai szerint az igyekezet mindenkiben megvan, ám olykor az olyan alapvető szolgáltatásokra nem figyelnek oda, mint amilyen a megfelelő áramerősség vagy a fedett színpad. A rendezvényen jelen volt Németh Alajos, a Bikini vezetője, az Artisjus elnöke is.
Nyitókép: Shutterstock/Skreidzeleu