Az 1960-ban alapított Metró a beatzenekarok közül először készíthetett hanglemezfelvételt, 5 év elteltével pedig már az Illés mögött a második helyen végeztek az Év beategyüttese szavazáson. Stúdióalbumukat csak 1969-ben adhatták ki, rá egy évre az első magyar koncertalbummal jelentkeztek. A Metró az Illés és az Omega mellett a „nagy hármas" egyike lett. Összesen 35 kislemezt rögzítettek, és Dusán tehetsége nem csak a ritmusgitározásban, de a szövegírásban is kibontakozott. Ő írta a Gyémánt és arany, Feltámadtál, Hómadár, Egy szót se szólj, Mária volt, Régi kép, szobrok, Kócos ördögök, Ülök egy rózsaszínű kádban, Fekete Pál, Okos szamár, Dohányfüstös terem, Pár csepp méz című slágerek szövegét is.
Egy skandináv turnét követően Dusán kivált a Metróból, mert nem szerette a folyamatos turnézást. Ezt követően fordítással kezdett foglalkozni, 1973-tól a Magyar Televíziónál dramaturgként, szerkesztőként és műsorvezetőként dolgozott, de sokadik letiltása után, 1983-ban megvált az intézménytől.
Pályafutásában 1977-ben, Zorán első szólóalbumának megjelenésével kezdődött új fejezet. A dalok többségénél Presser Gábor szerzőtársa lett, s ez az alkotói együttműködés olyan slágereket hozott bátyja lemezein, mint a Kiáltás, Amikor elmentél tőlem, Apám hitte, Romantika, Így is jó, Az ünnep, Ahogy volt, úgy volt, A szerelemnek múlnia kell. 1978-tól az LGT albumain is zömmel az ő szövegeivel jelentek meg az új számok (Nem adom fel, Boksz, Primadonna, Embertelen dal, Éjszakai vonatozás stb.). Emellett több tucat szöveget írt többek közt Katona Klári, Kovács Kati, Gerendás Péter és Kern András dalaihoz, utóbbi néhány számának zenéjét is ő szerezte. Lírai dalait filozofikus hangvétel, mély gondolatiság, ugyanakkor könnyedség jellemzi. Dalszövegeiből 2007 tavaszán könyv formájában válogatás jelent meg Csak szöveg címmel. Dusán Presser Gáborral egy nagy sikerű musicalt is írt A padlás címmel, a darab, túl a 900. előadáson, azóta is műsoron van.
Kiemelt kép: Kovács Bence