Baráth Emőke Poppeát énekli Innsbruckban

Zene

 
(MTI) - "Egyenesen a Verbier Fesztiválról utaztam Innsbruckba a Poppeát próbálni. Idén a Figaro házassága Barbarináját énekeltem, tavaly Purcell Dido és Aeneas című operájában az udvarhölgyet és az első boszorkányt alakítottam Angelika Kirschlager és Juliane Banse partnereként a svájci hegyek között. Az innsbrucki főszerepre úgy kaptam felkérést, hogy tavaly megnyertem a Cesti Énekverseny fő- és közönségdíját. A második díjas Tehila Nini játssza Neronét, csupa fiatal énekesből áll a szereposztás" - mondta el Baráth Emőke.
  
Verbier-ben Paul McCreesh-sel, a régizene egyik kimagasló személyiségével dolgozott, most a Monteverdi-műben a historikus zenekart, a Musiker der Schola Cantorum Basiliensist Massimiliano Toni vezényli, az énekesek betanítója a neves mester, Jeffrey Francis volt.
 
Jakob Peters-Messer rendezését az énekesnő érdekesnek tartja, mint mondta: modern, egyszerű és egyáltalán nem kimódolt. "Kevésbé a politikai intrikákat, inkább a szerelem diadalát hangsúlyozza" - fűzte hozzá. Jakob Peters-Messer több alkalommal színre vitt már barokk operákat, Telemann, Mazzocchis vagy Händel alkotását, de Innsbruckban most debütál.
 
A csütörtöki, majd szombati és hétfői előadásokat az Innsbrucki Egyetem teológiai karának udvarán tartják. A karmester és a rendező egyaránt úgy véli, hogy ez az opera a Shakespeare-i színház közegében érvényesül igazán. A történet valódi és véres politikai játszmák sora, amelyeket a gátlástalan hatalomvágy hat át, de Monteverdi fölülemelkedik ezeken, és Poppea és Néró bűnös, de gyönyörű szerelmét helyezi előtérbe az operában.
 
A zenekar szerepe a műben kevésbé jelentős, mint az énekeseké, ezért az udvar árkádjai alatt helyezik el a muzsikusokat.
  
Baráth Emőke zenei tanulmányait Gödöllőn kezdte zongora és cselló szakon, majd a budapesti Szent István király Zeneművészeti Szakközépiskolában folytatta hárfa és ének szakon. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Pászthy Júlia növendékeként diplomázott. A 2011-12-es tanévben Firenzében, a  Luigi Cherubini Konzervatóriumban Leonardo De Lisi növendékeként tanult.
 
2010-ben a Zeneakadémia Baráti Körének támogatásával barokk mesterkurzusokon vett részt Gmundenben, a barokk akadémián, ahol tanára Deborah York volt. Az Egyesül Államokban, Bostonban, a Longy School of Music által szervezett mesterkurzuson Richard Bordas spanyol kontratenor irányításával J. S. Bach és fiainak műveivel gazdagította repertoárját. 2011 novemberében Sesto szerepét nagy sikerrel énekelte Händel Julius Cézár Egyiptomban című operájában, Alan Curtis vezényletével, az Il complesso barocco előadásában.