Barokk és jazz - a megérthető zene

Zene

A mai zenehallgatónak már fel sem tűnik, hogy a 17. században, a barokk muzsika korában szinte ugyanolyan jellegű zene szólalt meg egy istentisztelet keretében, egy főúri lakoma kíséreteként vagy tánczeneként. Azt meg végképp kevesen gondolják, hogy a barokk zenében szinte mindaz jelen volt már, amit ma a jazz vagy a könnyűzene sajátjának tartunk. Hollerung Gábor nem véletlenül hívta meg erre az alkalomra a folyamatosan újat kereső, a klasszikus zenéhez a jazz felől közelítő, zeneszerzőként is sikeres jazz-zongoristát.
 
 
Oláh Kálmán szólistaként, különböző formációk, többek között a Trio Midnight, az Oláh Kálmán Sextet vezetőjeként, de komponistaként is a hazai és a nemzetközi jazz élet egyik kiemelkedő alakja. Klasszikus finomsággal, jazzes szabadsággal és hihetetlen kreativitással alkot, amit a legrangosabb amerikai jazz zeneszerző verseny első díja mellett lemezei bizonyítanak. A koncert Bach III. D-dúr szvitjén és Oláh Kálmán egy Bach-témára írott kompozícióján keresztül mutatja meg a barokk sokarcúságát és a jazzel való rendkívül izgalmas, tálcán kínálkozó kapcsolatát.
Ugyanaznap este kilenctől Oláh Kálmán jazztriójával is bemutatkozik a Zempléni Fesztivál közönségének. A mindig kísérletező, megújulást kereső zongorista ez alkalommal saját szerzeményeket és standardeket játszik az európai és tengerentúli jazz fesztiválokat is megjárt formációjával.