Beszélgetés Oszvald Marikával

Zene

(MTI) Budapesti lakása előszobafalát egyik oldalon aranykeretbe foglalt fekete-fehér képek borítják, régi, jelmezes fotók a színészcsalád tagjairól. Szülei mindketten a Fővárosi Operettszínházban váltak ismertté, bár a művésznő legkorábbi emlékei Debrecenhez kötődnek, ahol édesapja operaénekesként kezdte a pályáját.

"Óvodáskoromban, amikor hihetetlenül fogékony az ember, rendszeresen bejártam a Csokonai Színházba, és betéve tudtam a repertoárt" ? meséli. "Nemrégiben kaptam egy levelet régi iskolatársamtól, aki a többtagozatos debreceni intézményben gimnazista volt, amikor én elkezdtem ott koptatni a padokat. Felidézi, hogy akkor, az ötvenes évek végén hüledezve szaladt hozzá valamelyik tanóra előtt egyik operarajongó barátja, és újságolta, hogy egy hatéves kislány Puccini Pillangókisasszonyának nagyáriáját énekli a folyosón. Ne bolondozz, válaszolta amaz, talán a Pancsoló kislányt vagy a Barna bőrű hableányt!?... Aztán odajöttek, és én tényleg elénekeltem az áriát, de ha hosszabb lett volna a szünet, az egész operát előadtam volna nekik" ? idézte fel gyermekkorát.

 
"Két lábon álló, reálisan gondolkodó ember vagyok, de szeretem a varázslatot. Nem a csöpögő romantikát, hanem azt, amikor valóságos emberi érzelmek győzedelmeskednek" ? húzza alá. "Bár a mai világban általában mindenki mindenkit megcsal, elhagy, de én igenis el tudom képzelni, hogy elő-előfordul a mindennapokban is az operett idealizálta szerelem, amikor két ember örökre együtt marad, és imádattal fogják egymás kezét. Az életben is megtapasztaltam az emberi jóságot. Akadtak, akik gyanakvással néztek rám, nem szimpatizáltak velem, mondjuk az a kolléganő, aki a második szereposztásban játszott velem azonos szerepet. De ha én jó szándékkal közelítettem hozzá, azt megérezte, és visszakaptam a befektetett szeretetet. Rájött, hogy nem érdemes acsarkodni, egyik este úgyis ő játszik, a másikon meg én. Egyik ilyen riválisom később jó barátnőmmé vált" ? árulta el.