A BŐF és a diafilmek

Zene

Hófehérke diafilmen

Tavaly háromdimenziós grafikák, tavalyelőtt képregények, három évvel ezelőtt békebeli fotók borzolták és csigázták fel a kedélyeket. Idén szelídebb de meghökkentőbb lesz az ország legjelentősebb kortárs művészeti seregszemléjének vizuális arculata: diafilmek hirdetik majd - Hófehérkétől az ötvenes évek propagandadiáin át Csihajdáig és Jancsiig meg Juliskáig -, hogy mi mindenről szólhat a kortárs művészet.

Nem véletlenül esett idén a választás a diafilmre: a 2007-es BŐF számos mozgóképes programot kínál, némafilmekre komponált kortárs zenéktől a táncfilmekig, illetve napjaink orosz filmjeit bemutató seregszemlékig. És áttételesen a diafilm történetét is felidézik a fesztivál során, amennyiben e sajátos műfaj valamennyi fontos korszakához kapcsolható egy-egy program.

A 20. század hajnalán a diafilm oktatási segédanyagként funkcionált elsősorban: az Őszi Fesztivál több kerekasztal-beszélgetést is kínál. A század közepén a diafilm a kommunista propagandagépezet részévé vált: az Őszi Fesztivál egyik legizgalmasabb színházi produkciója az 1950-es évek világát idézi meg. A század végén a diafilm a gyerekek egyik legfontosabb vizuális műfajává vált: az Őszi Fesztivál egy rendkívül eredeti technikával készített bábszínházi előadást is a műsorára tűzött. A részletek és a varázslatos atmoszférájú diák láthatóak lesznek szerte a városban, a fesztivál honlapján és a műsorfüzetben is.