Bootlegbe oltott komolyzene a Krétakör Bázison

Zene


dargaymarcell_byepa_oszk_hu.jpg
 Dargay Marcell

A Krétakör Báziséletének zenei programsorozata, A szabadulóművész analógiája negyedik alkalommal jelentkezik január 17-én, 19 órától. Az öt részesre tervezett sorozat fiatal művészeti vezetője, Dargay Marcell zeneszerző mellett, a koncertek állandó résztvevői Dinyés Dániel és Futó Balázs zeneszerzők, Földesi Péter fuvolaművész és a számos, rangos, előadóművészeti díjjal kitüntetett Accord Quartet.

 
A szabadulóművész analógiája Dargay Marcell személyes, zenei reflexiója a Krétakör A szabadulóművész apológiája című, 2009 tavaszi, városterápiás akciósorozatára. Az ott használt dramaturgiai koncepció ihlette a komolyzenei profilú előadás-sorozatot, amely fokozatosan nyit a hallgatók felé, interaktív viszony kiépítését kezdeményezve. A program célja, hogy tisztán zenei eszközökkel, illetve a közönség aktív részvételével és közreműködésével hozzon létre a hagyományos koncertekkel szemben egy teljesen új hangzóélményt jelentő eseményt.
 
A komolyzenei előadásokhoz képest szokatlan, inkább a bootleg műfajához közelítő eljárással boncolják szét, majd építik újjá régi és újabb szerzők munkáit a bécsi klasszikusoktól a mai, kortárs komoly zenéig. Az egyedülálló koncepció rávilágít, hogy a kortárs, digitális zenei műfajok analógiájára, a dj-zés elvéhez hasonló módon működhet akár egy kísérletező kedvű vonósnégyes is, a vele együttműködő, ám zeneileg nem feltétlenül képzett közönséggel együtt.
 
A kortárs komolyzene és a digitális zenei műfajok kapcsolódásaival kísérletező koncertsorozat a Krétakör Bázis egyik legnépszerűbb programja. Az előző koncertek hangfelvétele és képanyaga a Krétakör blogon elérhető, a sorozat végeztével pedig cd-n is megjelenik a Krétakör gondozásában. A szabadulóművész analógiája közreműködőinek műveit január 29-én, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben rendezett hangversenyen mutatják majd be.