Bartók Béla |
Bartók operájának július második felében hét alkalommal sorra került
előadását, amelynek főszerepeiben Szabó Bálint és Németh Judit négyszer léptek fel, az argentin Marcelo Lombardero rendezte. Az Orquesta Filarmónica de Santiago zenekarát Jan Lathan-Koenig és José Luis Dominguez vezényelték.
Az El Mercurio cikke úgy fogalmaz, hogy a mű első chilei színre vitele, amelyre 90 évvel a budapesti ősbemutató után került sor, abszolút siker volt, amihez nagyban hozzájárult a magyar előadóművészek kiváló teljesítménye. A két énekes megfelelő partnernek bizonyult, bár "néha elnyomta őket a zenekar". Mindketten "jó előadók, Szabó gyöngéden és nosztalgikusan formázta meg a Kékszakállút, Németh kompromittáló, parancsoló és kíváncsi Judit volt". Az újság a második szereposztásban megtartott előadásról is kedvező kritikát közölt. E szerint Dominguez jól eltalálta a zenei hangsúlyokat, az argentin Hernán Iturralde csengő hangjához megfelelő muzikalitás párosult, az uruguayi Adriana Mastrangelo ideálisan személyesítette meg a figurát.
A La Tercera írása is elismeréssel adózik a darab színrevitelének, méltatva az első szereposztás valamennyi közreműködőjét. Lathan-Koenig vezénylése helyénvalóan emelte ki a zene magyar elemeit, Szabó hangja szépen csengett, bár kevésbé volt terjedelmes és néha monotonnak tűnt, Németh fiatal és üde hangon szólt, amely igen gazdagnak mutatkozott. A napilap a darab bemutatása előtt megjelent hétvégi kulturális mellékletében két oldalt szentelt Juan Antonio Munoz tollából az opera és szerzőjének részletes bemutatására. Ennek keretében hosszabban idézi Sass Sylviát - aki Solti György szerint Judit szerepében a legjobb volt -, az énekesnőnek a darabról és a szerepről vallott gondolatait.