Egy énekesnő, két Melinda a Magyar Állami Operaházban

Zene

(MTI) - "Évekkel ezelőtt már énekeltem egy ősváltozatnak hitt verziót, amely lemezre készült. A szövege azonban más volt, mint a mostanié" - idézte fel az MTI-nek Kertesi Ingrid.
    Mint megjegyezte, előtte súlyosabb hangú szopránok játszották a szerepet, amelynek minden változatban az a nehézsége, hogy akinek az adottságaihoz az első rész illik jobban, annak a második jelent kihívást, és fordítva. "Nekem például a második, koloratúrákban gazdag rész megy könnyebben" - árulta el az énekesnő, aki az ősváltozatot azért kedvelte meg, mert Melinda szólama ebben magasabb fekvésű, a Tisza-parti jelenet teljes és nincs húzva, így több benne a koloratúra.
    Kertesi Ingrid ugyanakkor hangsúlyozta: természetesen arra törekszik, hogy az ékítményekkel se ebben az operában, se a Lammermoori Luciában, se a Rigolettóban ne öncélúan brillírozzon, hanem az érzelmi szituáció egyik kifejezéseként használja.
    A színpadkép néhány kulisszával csupán jelzett lesz, de az énekesek jelmezben lépnek színre - ez, mint az énekesnő megjegyezte - neki segít a szerep megformálásban, átélésében.
    Kertesi Ingrid 25 évvel ezelőtt Verdi Álarcosbál című operájában Oscar, az apród szerepében debütált a dalszínházban. Ezt a negyed századot a Rigolettóval ünnepli november 23-án. A szerepet nemcsak Budapesten, hanem Németországban is többféle rendezésben, jeles partnerekkel játszotta.
    Az énekesnő már korábban foglalkozott tanítással, de szeptemberben a Pécsi Tudományegyetem zeneművészeti kara felkérésére vállalt "hivatásos" tanárságot. "Nagyon fontos, hogy a mester megmutassa a dolgokat, megfogalmazzon olyan, például stílusbeli kérdéseket és választ is adjon rájuk, amelyeket a saját gyakorlatában talán ösztönösen oldott meg. Ez nem csak a növendékek hasznára válik, én is profitálok az órákból, még biztosabbá teszi a technikámat, az állóképességemet" - mutatott rá Kertesi Ingrid.