Félszcenírozott előadás formájában szólal meg a világon először teljes egészében Arnold Schönberg Mózes és Áron című operája január 16-án a Művészetek Palotájában. A zeneszerző csupán az első két felvonás zenéjét írta meg, a harmadiknak csak a szövegével készült el. Kocsis Zoltán zeneszerző-karmester, a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója a Schönberg-örökösök engedélyével és hozzájárulásával komponálta meg a harmadik felvonást, szigorúan követve Schönberg fennmaradt jegyzeteit, utasításait. Kárpáti János zenetörténész szerint az opera a XX. század zenéjének egyik kulcskompozíciója, így igen időszerű volt a Miskolci Nemzeti Operafesztiválon még júniusban megrendezett magyarországi bemutató - akkor még két zenés és egy próza-formátumú harmadik felvonással.
A karmester-zeneszerző a MÚOSZ székházában megrendezett sajtótájékoztatón hosszasan mesélt a dodekafóniáról, amely a dúr-moll hangnemrendszer hétfokúságával szemben a tizenkét fokú kromatikus skálára és az ebből kialakított sorra épülő rendszer. Elmondása szerint ez a fajta atonalitás már Wagnernél is felbukkan, lényege, hogy egy adott hang addig nem ismétlődhet meg, amíg az egymással egyenrangúnak tekintett többi tizenegy hang meg nem szólal. "Különböző módokon lehet úgy dolgozni a tizenkét hanggal, hogy megmarad a szerző egyénisége" - mondta, miután a zongoránál gyakorlatban is demonstrálta a dodekafónia jellemzőit.