Ekkorra Magyarországon felnőtt egy olyan zenészgeneráció, amelynek tagjai egyrészt ?atal koruk ellenére professzionális muzsikusok voltak, másrészt elhivatottságot éreztek a pedagógiai pálya iránt. Ez a szakmai-baráti társaság heti rendszerességgel összeült, és körülbelül féléves munka eredményeképpen megszületett egy olyan szakmai koncepció, mely mára a Kodolányi János Főiskola Művészeti Tanszék programjának a gerincét képezi.
A tanterv kerete az úgynevezett életpályamodell, mely biztosítja azt, hogy valaki kisgyerekként bekerülve a rendszerbe, a különböző szakmai szinteket (alapfok, középfok, felsőfok) megjárva diplomásként végezhessen, de azok is pro?tálhassanak belőle, akik maguk nem válnak előadóművésszé.
A magas kultúrához tartozó igényes zenei műfajok fontos része az improvizáció. Ahhoz, hogy megtanuljunk improvizálni, ismernünk kell a zenei nyelvrendszer szavait, hogy aztán improvizációs készségünk fejlesztésével mondatokká tudjuk fűzni azokat, s megtanuljunk beszélni a zene nyelvén. Az improvizációs készség fejlesztésére irányuló gyakorlatok már a korai zenetanulástól kezdődően szerves részei a tananyagnak.
A csapat első sikere: 2000 szeptemberében Székesfehérváron elindult a jazz szakközépiskola első évfolyama, melynek szakmai programja az említett tanterv volt. A Kodolányi János Főiskola rektorának, dr. Szabó Péternek, illetve a menedzsment nyitottságának köszönhetően a programot továbbgondolva és főiskolai szintre emelve indulhatott el 2007 szeptemberében az első évfolyam.