A hétvégén érkezett félidejéhez a július 20-án kezdődött rangos zenei és színházi fesztivál, ami egyben Alexander Pereira, a Zürichi Opera leköszönő igazgatójának első megmérettetése salzburgi intendánsként. A fesztivál első három hetében bemutatott operák közül meglepetésre az Ariadné Naxosz szigetén előadása volt az egyik legnagyobb siker. A közönség és a kritikusok kedvezően fogadták a kísérletező megközelítést, ahogy Sven-Eric Bechtolf rendező Richard Strauss operáját egy prózai színművel "párban" állította színpadra. A rendező választása Moliere Úrhatnám polgárának Hugo von Hoffmanstahltól származó 1918-as feldolgozására esett.
|
Az osztrák közönség nagy kedvence, Anna Nebrenko nem okozott csalódást Puccini Bohéméletében. A szoprán, akinek fellépése mindig garantált telt házat jelent, a kritikusok szerint "megszokott jó formáját" hozta Mimi szerepében, emellett dicsérték ragyogó színészi alakítását is. A Rodolfo szerepét éneklő lengyel tenorról, Piotr Beczaláról is elismerően írtak a lapok. Netrebko "csaknem egyenrangú partnere" - írta róla a Die Presse című napilap. A jelenkorba átültetett darab rendezését - Damiano Michieletto munkáját - azonban nem övezte osztatlan lelkesedés.
|
Mozart Varázsfuvolájának salzburgi előadása Jens Daniel Herzog rendezésében és Nicolaus Harnoncourt vezénylete mellett inkább csalódást okozott az ítészeknek. "Sosem állt még ilyen tanácstalanul rendezői csapat a Varázsfuvola rejtélyei előtt" - írta a Die Presse. A Der Standard szerint a rendezés "szegényes" volt, a darabot az énekesek és a zenekar teljesítménye "keltette életre". A színházi darabok közül Heinrich von Kleist utolsó színművének, a Homburg hercegének előadása kapta a legtöbb elismerést. A lapok egyöntetűen dicsérték Andrea Breth Bécsben élő német rendezőnőt precizitásáért és okos rendezéséért, valamint a mániákus-depressziós címszereplőt alakító August Diehlt és a bécsi Burgtheater társulatát.
|
Az idei fesztivál szeptember 2-ig tart, Pereira ugyanis az eddigieknél tíz nappal hosszabb programot állított össze. Ez több eladott jegyet, de több kiadást is jelent: az Ünnepi Hetek költségvetése is megnövekedett 52-ről 57 millió euróra. A 2013-ra kért 64 millió eurót azonban már nem hagyta jóvá a kuratórium, az ambiciózus intendánsnak így 60 millióval kell "beérnie" és újabb szponzorokat keresnie, ha ragaszkodik a hosszabb programhoz. Arról, hogy a fesztivál hosszúsága az előadások minőségére is rányomta-e a bélyegét, még kár lenne nyilatkozni félidőben.
|