Három magyar énekes jutott az Armel-operaverseny döntőjébe

Zene

(MTI) - A kétnapos középdöntőn a produkciók rendezői - Alföldi Róbert, Ludek Golat, Szász János, Vidnyánszky Attila és Silviu Purcarete ? és a partner operaházak vezetői döntöttek arról, kik játszhatják a tizennégy versenyszerep valamelyikét. A zsűri nemcsak az indulók énektudását, hanem komplex színészi képességeit is értékelte.
   
Az énekesek szombaton és vasárnap a délelőtti bemutatkozások során saját szabadon választott anyagukból adtak elő egy-egy, a zsűri által kiválasztott dalt az öt produkció rendezőinek jelenlétében. Kora délután a versenyzők csoportokban dolgoztak, ki-ki azzal a rendezővel, akinek produkciójába a zsűri az első forduló után javasolta. Este pedig az ?extra workshop? következett, ekkor a zsűri javaslatától függetlenül a direktorok bármely énekessel próbálhattak.
   
A versenyhez idén is öt operaház csatlakozott: a bergeni Den Nye Opera, a plzeni Josef Kajetán Tyl Theatre, a Krakkói Opera, a New York-i Dicapo Opera Theatre és a debreceni Csokonai Színház.
   
Norvégiában Knut Vaage Veslefrikk című új művét Alföldi Róbert rendezi, Csehországban Marco Tutino A szolga című darabját állítják színpadra Ludek Golat vezetésével, Lengyelországban Verdi Traviatáját Szász János viszi színre, Az Egyesült Államokban Vidnyánszky Attila rendezi Thomas Pasatieri Sirály című operáját, a hazai bemutató pedig Prokofjev A tüzes angyal című zenedrámája lesz Silviu Purcarete irányításával.
   
Cseh Antal, Haja Zsolt és Balczó Péter jutott magyarként a döntőbe 
 
 
A tavaly is a verseny döntőjébe jutó Balczó Péter Alfred Germont szerepét énekelheti a Traviátában, Haja Zsolt, a Magyar Állami Operaház magánénekese Constantine-t a Sirályban, Cseh Antal, a Szegedi Nemzeti Színház művésze pedig az Inkvizítor szerepét A tüzes angyalban.
   
A verseny döntőjének november 3. és 17. között a Szegedi Nemzeti Színház ad otthont, ekkor dől el, kik kapják a legjobb női, illetve férfi operaelőadónak járó elismerést.