Magából a Haydn-évből sincs sok hátra, az események zöme lezajlott. A "Haydn-év 2009" címet viselő kiadványból tájékozódhatunk arról, mi mindenre mehettünk volna el. Aki az Esterházy-kastélyban hallgatna Haydnt, annak sietnie kell, 20-án zárul a hangversenysorozat és maga a kastély is legalább háromnegyed évre. Aki Budapesten jár, annak még tartogatnak pár meglepetést a koncertszervezők.
A kastélyban másfél évtizedre tekintenek vissza a koncertek, már ami a modern kort illeti. Akkor a Budapesti Vonósok első ízben rendezték meg itt fesztiváljukat, és ezzel olyan hagyományt teremtettek, amelyet máig folytatnak. Nyomdokaikba léptek más együttesek is, így újra a zene helyévé válhatott a szép bálterem. És éppen ez az a tradíció, amit a szervezők feltétlenül szeretnének életben tartani. Azóta olyan nagyívű vállalkozásnak is helyszíne lett a kastély, mint Vashegyi Györgyé és az Orfeo Zenekaré, ők Haydn összes, Eszterházára komponált szimfóniáját eljátsszák itt néhány év alatt, egymást követő két-két augusztusi hétvégén. Ez azt is jelzi, hogy a historikus zenélés egyik fellegvárává vált ez a hely az évek alatt.
A "Haydn és a XXI. század zenéje" blokk négy koncertet foglal magában a Vam Design Centerben, de lesz gasztrobalett a Bárka Színházban, és az évet is ott zárja egy különleges produkció: Esterházy Péter a Bárka számára írt drámát Haydn fejéről, azaz arról, ahogy sírjából kilopták a fejét, majd a túl lelkes antropológus hallgatóknál megtalálván Haydn újratemetésén egyesítették a testével. Lévén az író a hercegi család leszármazottja, ez a produkció mindenképpen egységbe foglalja az idei évet. A legfőbb törekvés persze az, hogy a Haydn-ünneplés ne záruljon le az idén és ismerje föl szervező és hallgató, amit minden zenész tud, hogy Haydn olyan zseniális zeneszerző, akit még ma sem tartanak megfelelően becsben.