Haydn sokakat csábított

Zene

(MTI) - Több mint 850 ezer eurót költöttek a Haydn-év reklámozására, ebből 200 ezer euró visszaigényelhető egy uniós támogatási alapból - közölték a szervezők. Elsősorban Németországban, Magyarországon, Svájcban és Nagy-Britanniában próbáltak eljutni a célközönséghez. A kiadások a reklámértéket tekintve azonban bőven megtérültek, s a rendezvények fő helyszíne, Burgenland arculatát és ismertségét Európában rendkívüli módon javította a Haydn-év.

   
"Az egész tartomány Haydn mögé állt" - fogalmazott Gerhard Gucher, a burgenlandi turisztikai hivatal vezetője. A négyezer rendezvényből a legkisebb településekre is jutott.
   
A Haydn felújított bécsi lakóházában berendezett múzeum látogatóinak száma a szokásos nyolcszorosa - 25 ezer - volt az elmúlt évben, s a zeneszerző alsó-ausztriai szülőházát is 30 ezren keresték fel.
   
A 340 zenei program összesen 46 ezer látogatót vonzott 30 országból. A koncertek csaknem teljes látogatottság mellett zajlottak, a jegyek 99 százaléka kelt el. A másik fő vonzerőt a Haydn, a fenomén című kiállítás jelentette, amelyet 167 ezren néztek meg.