Hegyi Árpád Jutocsa: most kell igazán kapitánynak lenni

Zene

(MTI) - "Most kell igazán kapitánynak lenni" - mondta Hegyi Árpád Jutocsa arra a kérdésre válaszolva, megfordult-e a fejében, hogy idő előtt lemond vezetői tisztségéről.
Hangsúlyozta: a "lázadókkal szemben" következetesen kiáll a dalszínház modernizációjáért, s a legjobb tudása szerint folytatni kívánja a tavaly augusztusban megkezdett munkát.
A főigazgató kitért az elől a kérdés elől, hogy ő személy szerint felelősnek érzi-e magát a kialakult helyzetért. Mint mondta, csütörtöki sajtótájékoztatóján részletesen beszámol elképzeléseiről, s áll az újságírók rendelkezésére.
Az MTI tudósítója a főigazgatóval az Operaházban rendezett Márk Tivadar-díj átadási ünnepsége után beszélt.
Keveházi Gábor balettigazgatója pénteken szólította fel lemondásra a főigazgatót, mivel szerinte az hozzá nem értő módon csökkentette a bemutatók és balettek számát, s teljesen önhatalmúan belenyúlt az Operaház, a Nemzeti Balett 2006-2007-es műsortervébe, anélkül, hogy vele előzetesen egyeztetett volna. Hétfőn pedig Kesselyák Gergely főzeneigazgató fordult levélben a dalszínház főigazgatójához, mert ő is elfogadhatatlannak tartja a jövő szezon tervezetét, amelyben 52 előadást hagynának el, s az Operaház így mindössze 265 előadást tartana.
Az Operaház vezetőivel kedden tárgyalt Bozóki András kulturális miniszter az intézményben kialakult helyzetről, de a tárca azt közölte, hogy a minisztérium vezetése nem kíván beavatkozni az intézmény vezetőinek szakmai kompetenciájába.
Eközben Hegyi Árpád Jutocsa főigazgató és az általa kinevezett vezetői gárda visszahívását kezdeményezték Bozóki András kulturális miniszternek írt keddi levelükben a Magyar Állami Operaház Közalkalmazotti Tanácsának tagjai is.
A Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete operaházi alapszervezete kedden szintén arról tájékoztatta az MTI-t, hogy egyetért azzal a levéllel, amelyet az Opera balettigazgatója írt pénteken a főigazgatónak. Az érdekvédő szervezet véleménye szerint az Operaház a csőd felé sodródik, komoly anyagi gondokkal, működési zavarokkal küzd, s az állami támogatás drasztikus csökkentése mellett teljes mértékben irreális a "modernizáció" végrehajtása.