Húsvéti orgonaünnep

Zene

Kecskés Mónika
Mindkét prelúdium a XI. századból származó Victimae paschali laudes ("Húsvét tiszta áldozatját") kezdetű, ma is használatos szekvenciára vezethető vissza. Ezt a szekvenciát dolgozza fel az 1898 és 1939 között a párizsi Ste-Clotilde-bazilika orgonistájaként működött Charles Tournemire (1870-1939) alkotása. Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) orgona iránti elkötelezettsége kevéssé köztudomású, noha tizenegy éves korától játszott ezen a hangszeren, és zeneszerzőként is rendszeresen visszatért hozzá.

Joseph Haydn 1766-ban született, Nagy orgonamiseként is ismert, Missa in honorem Beatissimae Virginis Mariae című kompozíciójának minden egyes hangját ragyogás, méltóság és fenségesség itatja át.

2009. április 13. hétfő 19.30 - Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (Budapest) - Húsvéti orgonaünnep Kecskés Mónikával - Bach: G-dúr fantázia, BWV 572; Christ ist erstanden, BWV 627; Christ lag in Todesbanden, BWV 718, Mendelssohn: f-moll szonáta, op. 65, Nr. 1, Tournemire: Victimae paschali, Haydn: Nagy orgonamise, Hob. XXII:4, km.: Kecskés Mónika (orgona), Zádori Mária, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Kovács István (ének), Nyíregyházi Cantemus Kórus (karig.: Szabó Dénes), Erdődy Kamarazenekar, vez.: Rácz Márton